راه حل مسائل و چالش‌های اجتماعی در دست صنایع خلاق

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با تاکید بر این که راهکار حل مسایل اجتماعی کشور در صنایع خلاق نهفته است، تاکید کرد: باید در یک افق کوتاه مدت سه درصد از اقتصاد کشور را از محل اقتصاد خلاق تامین کنیم که برای تحقق این مهم، افزایش سرعت حرکت در این بخش ضروری است.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مسعود حسنلو در افتتاحیه رویداد ملی صنایع خلاق «مانوین» با اشاره به برنامه‌های متنوع این ستاد برای کمک به نقش آفرینی پررنگ صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در حل مسائل اجتماعی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی را در این ستاد دنبال می‌کنیم که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رویداد ملی مانوین است. آغاز رویداد مانوین جریانی است که توجه بیش‌تری به صنایع خلاق و فناوری‌های نرم داشته باشیم.

وی با بیان این که نخستین رویداد ملی صنایع خلاق مانوین با هدف ارائه توانمندی صنایع خلاق و رسیدن به راه‌کارهای خلاقانه برای حل چالش ها و‌مسایل اجتماعی با زبان روز و‌ نگاه نوین برگزار می‌شود، تصریح کرد: رویداد مانوین، بستری برای توجه بیش‌تر به توانمندی‌های صنایع خلاق، فناوری‌های نرم و‌ فرهنگی است. 

حسنلو با تأکید بر این که سهم صنایع خلاق در اقتصاد جهانی سهمی قابل توجه و هم‌تراز ارزش افزوده حاصل از فروش نفت در دنیا است،اظهار کرد: سهم صنایع خلاق در اقتصاد ایران، کم‌تر از یک درصد (پایین‌تر از ۴ میلیارد دلار) است. در حالی که در دنیا، سهم صنایع خلاق در اقتصاد ۱۰ درصد است که تا رسیدن‌ به این نقطه فاصله زیادی داریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و خلاق، دومین هدف مانوین را تقدیر و تشکر از کسانی دانست که در عرصه ترویج، توسعه و رونق صنایع خلاق و فناوری‌های نرم اثرگذار بوده‌اند و در ادامه افزود: در روز اول مانوین در میانه یک‌مسیر مهم در کشور قرار داریم. مسایل ما در کشور نیاز به حل شدن دارند و در حوزه مسایل سخت فناوری‌های سخت کارایی خودشان را نشان داده‌اند و در حوزه حل مسایل اجتماعی، باید به راهکارهای حاصل از صنایع نرم و‌خلاق روی بیاوریم.

حسنلو  بر ضرورت هویت بخشی به صنایع خلاق و بومی کشور تاکید کرد و گفت: کارکرد فناوری، اصالتا حل مسئله مردم است. فناوری های نرم به سراغ مسائل اجتماعی رفته اند و با توجه به چالش هایی که در حوزه هایی نظیر زبان فارسی، وفاق اجتماعی، محیط زیست، سلامت عمومی و عدالت اجتماعی وجود دارد، می توانند به حل این مسائل کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا