مدیرکل دفتر ماشین‌آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
پیشرفت تولید ماشین‌آلات کشاورزی در کشور

مدیرکل دفتر ماشین‌آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در چند سال اخیر، در تولید تراکتور و کمباین، افزایش قابل توجهی در کمیت تولید به‌وجود آمده است. همچنین، در زمینه کیفیت محصولات نیز پیشرفت‌های مناسبی حاصل شده و این امر نیازمند تلاش بیشتر در آینده است.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ادوات، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون کشاورزی در شیراز با حضور مسئولین و تولیدکنندگان گشایش یافت.

مدیرکل دفتر ماشین‌آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این نمایشگاه، به رشد کمی و کیفی و ظرفیت و توانمندی تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی و معدنی ساخت داخل اشاره و تاکید کرد: این مسیر جدی پیگیری می‌شود.

ابوذر جمشیدوند از اهمیت صنایع غذایی و کشاورزی، امنیت غذایی و توجه به مکانیزاسیون به‌عنوان مسائلی کلیدی و مهم برای هر کشوری سخن گفت و اضافه کرد: در چند سال اخیر، در تولید تراکتور و کمباین، افزایش قابل توجهی در کمیت تولید به‌وجود آمده است. به‌طوریکه، تولید تراکتور از ۲۲ هزار به ۳۶ هزار و تولید کمباین از ۳۵۰ هزار در سال ۱۴۰۱ به ۷۵۰ هزار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. همچنین، در زمینه کیفیت محصولات نیز پیشرفت‌های مناسبی حاصل شده و این امر نیازمند تلاش بیشتر در آینده است.

وی در خاتمه یادآور شد: همسو با این تلاشها، توجه به زنجیره تامین ماشین‌آلات تولید داخلی در حوزه کشاورزی، ساختمانی و معدنی از مهم‌ترین ماموریتهای دفتر تخصصی ماشین‌آلات وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس نیز بیان داشت: این نمایشگاه با حضور ۶ کشور خارجی و ۱۰۵ مشارکت‌کننده از استان فارس و سایر استان‌ها، فرصتی برای تبادل اطلاعات و عرضه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فراهم کرده است.

حمیدرضا ایزدی افزود: استان فارس در تولید ادوات کشاورزی گام‌های مثبتی برداشته و نمایشگاه فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی فناوری‌های جدید در این زمینه است.

به گزارش سینا پرس فارس، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ادوات، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون کشاورزی از 18 تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان فارس – شیراز برای عموم علاقه‌مندان و متخصصان حوزه ادوات کشاورزی برپا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا