1145 فناور در واحد علم و فناوری قزوین مشغول به کار هستند

معاون فناوری پارک علم و فناوری قزوین گفت: یک هزار و ۱۴۵ فناور در واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد، پردیس و پارک‌های علم و فناوری قزوین مشغول به کار هستند.

به گزارش سینا از روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین، مسعود بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فناوران مشغول به کار در واحدهای فناور قزوین نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ۲۰۸ واحد فناور در مراکز علم و فناوری استان قزوین مستقر است که سالانه میزان صادرات آن‌ها سه میلیون و ۴۷ هزار دلار و میزان فروش آن‌ها ۴۷ هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال است.

بابایی هدف اصلی پارک علم و فناوری را افزایش توان اقتصادی واحدهای فناور برشمرد و ادامه داد: تامین زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌محور و همچنین افزایش میزان ریسک پذیری و قدرت رقابت در شرکت‌های فناور از دیگر اهداف این پارک است.

این مسوول ادامه داد: تجاری سازی صنعتی به دنبال ارتباط بخش‌های تحقیقاتی و صنعت بسیار مهم بوده و در این مسیر از روان سازی و آماده کردن بخش‌های پشتیبانی کننده موسسات پژوهشی دریغ نخواهیم کرد.

بابایی بر کنترل نظام‌مند فعالیت و پیشرفت شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: پایش هوشمند صنعت، کشاورزی و موضوعات اجتماعی با تشکیل نهادهایی مانند کلنیک صنعت، مرکز ایده، آینده پژوهی و توسعه کانون‌های دانش در این پارک مستمر انجام خواهد شد.

گفتنی است پارک علم و فناوری قزوین از سال ۹۰ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرده و فضای اختصاص یافته به این پارک در حدود ۳۰ هکتار است.

بهاره صفاری

جانشین سردبیر خبرگزاری سینا؛ روزنامه نگار در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا