انعقاد تفاهم نامه جهاددانشگاهی همدان با اداره کل محیط زیست استان

تفاهم نامه همکاری به منظور آموزش شکارچیان و علاقه مندان به شکار و طبیعت بین جهاددانشگاهی همدان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان منعقد شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد همدان، تفاهم نامه همکاری به منظور آموزش شکارچیان و علاقه مندان به شکار و طبیعت بین جهاددانشگاهی همدان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان منعقد شد.

مهدی میرزاپور رییس جهاددانشگاهی همدان در خصوص این تفاهم نامه گفت: در این تفاهم نامه دوره های آموزشی با موضوعاتی از قبیل قوانین و مقررات مرتبط با شکار و صید، ارزش های حیات وحش و آشنایی با رده بندی حفاظتی آن ها، آشنایی با بیماری های مشترک و نحوه شناسایی بیماری ها و پیشگیری از انتقال آن ها، اصول اخلاقی شکار، آشنایی با مناطق مجاز و غیر مجاز شکار برای شکارچیان برنامه ریزی شده است.

مهدی میرزاپور اظهار کرد: جهت رفاه حال شکارچیان متقاضی صدور و یا تمدید دفترچه شکارچی گری و سهولت در رفت و آمد، در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان، این دوره های آموزشی علاوه بر شهرستان همدان در شهرهای ملایر و نهاوند نیز برگزار خواهد شد.

مریم محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: دور های آموزشی مذکور برای  تعامل شکارچیان و شناخت وظایف و رفتار متقابل بین قشر شکارچیان و ماموران سازمان حفاظت محیط زیست بسیار مفید است.

محمدی آشنایی شکارچیان با قوانین و وظایف سازمان، حمایت و حفاظت از جانوران وحشی و طبیعت را هدف اصلی این تفاهم نامه دانست که می تواند موجب ارائه ایده های حفاظتی از سوی شکارچیان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا