برنامه‌های گرامیداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب در منطقه جنوب اعلام شد
از برپایی نمایشگاه‌ اسناد اهدایی تا برگزاری کارگاه‌های آموزشی

برنامه‌های گرامیداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب در منطقه جنوب کشور تشریح شد.

به گزارش سینا پرس فارس، روح اله منوچهری امروز، 17 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران بیان داشت: به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب در تاریخ نوزدهم اردیبهشت، برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت این روز در نظر گرفته شده است.

منوچهری شعار امسال روز اسناد ملی و میراث مکتوب را “اسناد ملی، حافظه ماندگار ملت” اعلام و اضافه کرد: کارگاه آموزشی “تولید حافظه در بازگشت شفاهیات” با سخنرانی عبدالرسول خیراندیش در روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه از ساعت 8-10 صبح در سالن اندیشگاه برگزار می شود .

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور (شیراز) افزود: به مدت یک هفته “منتخبی از اسناد شرعی موجود در آرشیو ملی ایران” در آرشیو ملی هنر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد .

منوچهری ادامه داد: نمایشگاهی از اسناد اهدایی داریوش نویدگویی در طبقه همکف مدیریت اسناد و کتابخانه ملی شیراز در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت .

مدیر منطقه جنوب با بیان اینکه معرفی سازمان اسناد و اقداماتی که در واحد اسناد انجام می شود باید برای عموم مردم واضح و ملموس باشد، خاطر نشان کرد: در همین راستا، پادکست معرفی فعالیت های واحد اسناد با عنوان «رادیو سند» تهیه گردیده و منتشر می شود.

او یادآور شد: آیین نکوداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب روز شنبه 22 اردیبهشت ساعت 9 صبح با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های دولتی، دوستداران میراث مکتوب و پژوهشگران برگزار خواهد شد. در این مراسم از دستگاه اجرایی برتر فعال در حوزه انتقال و امحا اوراق راکد و آرشیویست برتر تقدیر خواهد شد.

سینا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا