ترفندهایی برای غلبه بر چالش‌های کار تیمی که باید یاد بگیریم 

کار تیمی همان‌قدر که می‌تواند نتایج خوبی برای فرد و گروه به همراه داشته باشد همان‌قدر هم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.بر همین اساس شش کتاب در مورد این موضوع مهم که ما ایرانی‌ها بیش از اندازه به آن نیاز داریم. 
به گزارش سیناپرس؛ کار تیمی همان‌قدر که می‌تواند نتایج خوبی برای فرد و گروه به همراه داشته باشد همان‌قدر هم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.
 به‌طور مثال چطور ویژگی‌های هم‌تیمی خوب را در افراد تشخیص دهیم؟ چطور وقتی تعارضی بین اعضای تیم به وجود می‌آید حلش کنیم؟ چطور به بازخورد همکاران و مدیرمان واکنش مناسبی نشان دهیم؟ و…
علی‌رغم تمام چالش‌های کار تیمی امروز مهارت کار کردن با سایر افراد مهم‌تر از همیشه است. برای همین در ادامه تعدادی از کتاب‌های انتشارات آریاناقلم را معرفی کرده‌ایم؛ که مسائل کار تیمی را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده‌اند از ویژگی‌های هم‌تیمی خوب گرفته تا نحوۀ کنترل احساساتمان، تمرکز روی کار و افزایش مهارت‌های ارتباطی با همکاران و…
 امیدواریم مطالعۀ این کتاب‌ها به شما کمک کند تا از عهدۀ‌ چالش‌های کار تیمی بربیایید و در محیط کاری آرام به کار کردن در کنار همکارانتان ادامه دهید.
 کتاب بازیکن تیمی ایده‌آل: افراد فروتن با اینکه خود را بزرگ‌تر از چیزی که هستند نمی‌بینند، اما در عین‌حال استعداد و سهمشان در موفقیت‌ها را هم کم‌ارزش قلمداد نمی‌کنند.
 کتاب چابکی در مدیریت هیجانات: تلاش برای بی‌نقص بودن یا همیشه خوشحال بودن تنها شما را در مسیر استیصال و شکست قرار می‌دهد.
 کتاب ذهن متمرکز: بهره‌وری این نیست که کارهای بیشتری انجام دهید، بلکه این است که کار درست را انجام دهید.
 کتاب راه‌ و‌ رسم گوش دادن: آگاه بودن از مشکلات کسی به این معنی نیست که باید آنها را حل کنید. چون افراد همیشه از شما راه‌حل نمی‌خواهند، گاهی فقط گوش شنوا می‌خواهند.
 کتاب از بازخوردت متشکرم: کار یا زندگی کردن با آدمی که در را به روی بازخورد بسته است یا با حالت تدافعی واکنش نشان می‌دهد و جروبحث به راه می‌اندازد طاقت‌فرساست.
 کتاب  مدل‌های کسب‌ و کار برای تیم‌ها: هر رهبری خواهان کار تیمی بهتر است. با این حال همۀ تیم‌ها، تا حدی، دچار تعارض و ناکارآمدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا