برگزاری اختتامیه فن‌تز صنایع غذایی همزمان با رویداد ملی فبین‌فود

گام اول از دومین دوره طرح «فن‌تز»، همزمان با رویداد ملی «فبین‌فود» و به منظور هم‌رسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه در حوزه صنایع غذای با میزبانی پژوهشکده صنایع غذایی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از دفتر ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فراخوان «فن‌تز صنایع غذایی» با حمایت مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و با رویکرد حمایت و انگیزه‌بخشی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان پسادکتری و ترویج انجام پژوهش‌های نوآورانه و همسو با نیاز صنایع این حیطه اعلام شد که اختتامیه آن روز پنجشنبه 13 اردیبشهت ماه همزمان با رویداد فبین‌فود در مشهد برگزار شد.

در این رویداد، برندگان مرحله اول و راه‌یافتگان به ادامه مسیر برنامه «فن‌تز صنایع غذایی» توسط شقایق حق‌جوی جوانمرد در حضور دانشگاهیان، مسوولان جهاد دانشگاهی، مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مدیران صنعت و رؤسای برخی نهادها از جمله دانشگاه و پارک علم و فناوری خراسان معرفی شدند.

سه طرح برتر و برگزیده از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پسا دکتری مورد تقدیر قرار گرفته و به شرکت‌های متقاضی طرح ارجاع داده شد تا پروژه توسعه فناوری خود را کلید بزنند.

 محمدحسین مروت، عضو هیئت علمی گروه بیوتکنولوژی دارویی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز (به نمایندگی از هم‌تیمی خود مریم مسکنیتی، محقق پسادکتری) به عنوان نفر اول، سید ابوالفضل طبیبیان، دانشجوی دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه تهران به عنوان نفر دوم و بهاره سماکار، دانشجوی دکتری داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نفر سوم تجلیل و با حمایت 100 درصد از ثبت اختراع برندگان در مسیر درخواست بین‌المللی اختراع در قالب اظهارنامه بین‌المللی PCT از سوی کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت مورد حمایت واقع شدند.

در این رویداد شرکت‌های صنایع پخت مشهد و شرکت شیر پگاه، همسو با موضوع طرح‌های برتر و منتخب، آمادگی خود جهت توسعه فناوری طرح‌ها و میزبانی آنها را اعلام کردند.

در اثنای این رویداد، میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری، ضمن گزارش کمی و کیفی از روند اجرای فراخوان مذکور، روندهای روز فناوری در حیطه صنایع غذایی و حوزه‌های فناوری‌های آینده‌ و راهبردی در این صنعت و صنایع مکمل را با نگاهی به آخرین تحولات این صنعت در دنیا به ویژه هوشمندسازی ارائه داشتند و به دلیل ظرفیت بالای تجاری‌سازی بر لزوم ایمن‌سازی و حفاظت از دستاوردها و دارایی‌های فکری در حیطه صنایع غذایی تأکید کردند.

در حاشیه این رویداد، کانون با برپایی غرفه‌ای به همراه دو مجموعه کارگزاری خود به مخاطبان مشاوره ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا