آرسنیک آب همدان با دستگاه آرسناتور اندازه گیری می شود

مدیر عامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان همدان گفت: آب تالوار آرسنیک ندارد و با دستگاه آرسناتور دائماً آرسنیک آن اندازه‌گیری می‌شود که آرسنیک نداشته باشد.

فرهاد بختیاری‌فر در جلسه بررسی انتقال آب تالوار به شهر بهار، اظهار کرد: سال گذشته با تلاش‌های فراوان آب تالوار به همدان رسید، چاره‌ای جز استفاده از آب تالوار  نداریم ضمن اینکه تالوار از نظرحجم آبی بسیار مطمئن است.

وی افزود: آب تالوار طبق استانداردها تصفیه می‌شود و خروجی خوبی دارد و موضوع طعم و مزه آب انکارناپذیر است اما با این حال آب تالوار آرسنیک ندارد و با دستگاه آرسناتور دائماً آرسنیک آن اندازه‌گیری می‌شود که آرسنیک نداشته باشد.

بختیاری‌فر، آب تالوار را برای مردم بهار امتیاز خوبی برشمرد و گفت: هنوز ذائقه مردم در بهار و همدان به این آب عادت نکرده است و مجبور به اختلاط آب تالوار با چاه‌ها و چشمه‌ها در همدان هستیم تا رضایت‌مندی آن بیشتر شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان اختلاط آب در بهار را به‌علت وجود نیترات بالا در آب بهار به عنوان راهکار همیشگی دانست و خاطرنشان کرد: میزان نیترات در آب‌های دشت بهار بسیار بالا است و آن‌هم به‌علت کشت بی‌رویه و کم شدن منابع آبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا