طرح تربیت کنشگر جمعیت در اردبیل آغاز شد

مراسم آغاز بکار طرح تربیت کنشگر جمعیت و حمایت از جنین به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل با کارفرمایی دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل در محل سالن دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد .

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، در این مراسم گفت: با توجه به کاهش فرزندآوری و افزایش سالمندی و تاثیر آموزش و فرهنگ سازی برای مقابله با این بحران دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با همکاری جهاد دانشگاهی استان دوره راهبری و تربیت کنشگر جمعیت برگزار شد .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با تاکید بر ضرورت توجه به مسئله فرزندآوری و افزایش جمعیت، تربیت مبلغین و کنشگران جمعیت را از برنامه‌های مهم سال جاری این دفتر اعلام کرد و افزود: هدف از برگزاری دوره گفتمان سازی مسئله جمعیت و بیان آثار مثبت افزایش جمعیت در سطح کشور اعلام کرد است ما با برگزاری این دوره‌ها به دنبال تربیت کنشگر و کارشناس در زمینه‌ها و ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پزشکی و سلامت و دینی و با ارائه راهکارها هستیم.

وی با اعلام اینکه این دوره دو روزه با پشتیبانی و همکاری اساتید موسسه جوانه های مدینه  برای 200 نفر از بانوان دغدغه مند در حوزه جمعیت و خانواده برگزار گردید ادامه داد: افرادی که در این دوره شرکت کرده اند به مدت سه ماه پشتیبانی خواهند شد و در مرحله بعدی تعداد 40 نفر به مرحله تکمیلی راه پیدا می‌کنند و بعد از سپری کردن دوره های تکمیلی در جلسات مختلف به تبیین گری و گفتمان سازی خواهند پرداخت.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه دفتر امور بانوان استانداری اردبیل، کارآفرینی و توانمند سازی بانوان را از اولویت های برنامه های آموزشی در سال جاری دانست و گفت: این دوره آموزشی در دو روز به مدت 12 ساعت در قالب 6 پنل 2 ساعته توسط سه استاد در محل سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برای تعداد 200 نفر  برگزار گردید.

بهرنگ کوهی ادامه داد: با همکاری دفتر امور بانوان استانداری اردبیل برای سال جاری اقدامات مختلف آموزشی، مهارتی با هدف  توانمندسازی و کارآفرینی و حمایتی مختلف تحت سرفصل های جدید انجام خواهد شد و برای شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره گواهی صادر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا