حضرت آیت الله اعرافی در بازدید از دانشگاه حضرت معصومه (س) عنوان کرد:
دانشگاه حضرت معصومه(س) می تواند هویتی تمدنی داشته باشد/هویت این دانشگاه باید مستقل بماند

حضرت آیت الله اعرافی در بازدید از دانشگاه حضرت معصومه (س) ضمن تاکید بر تداوم هویت مستقل دانشگاه حضرت معصومه (س)، افزودن رشته هایی همچون هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته و بین المللی سازی دانشگاه را لازم دانست.

به گزارش سینا پرس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س) حضرت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو هیات امنای دانشگاه حضرت معصومه (س) ضمن بازدید از امکانات و ظرفیت های دانشگاه حضرت معصومه (س) با اعضای هیات رئیسه این دانشگاه گفتگو کرد.

حضرت آیت الله اعرافی در این نشست اظهار داشت: در صحنه رویارویی با غرب، یکی از مسایل بنیادین بحث زن و خانواده است، ما واقعا در این حوزه حرف برای گفتن داریم و نباید منفعل باشیم، بانوان در نظام اسلامی و حوزه های سیاسی، اجتماعی و به طور کلی موفق هستند و نقش فعال دارند و این از لبه های تمدنی ما با دنیای جدید است.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، مطرح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، اظهار کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.
حضرت آیت الله اعرافی تصریح کرد  مسئولیت های دست اندرکاران دانشگاه هم البته در اینجا هم خیلی مهم است، یکی از این وظایف مقابله با موج هایی است که در برخی موارد می‌خواهد برخی از ارکان اینجا را متزلزل کند و باید در مقابل آن ایستادگی شود اما از طرفی هم باید دست اندرکاران این دانشگاه تلاش کنند تا این دانشگاه الگو باشد که این الگو حتما می تواند اثرگذار باشد.
عضو هیات امنای دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به نگاه مثبت و موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی به هدف تاسیس و ادامه راه این دانشگاه، تاکید کرد: این دانشگاه باید به عنوان هویت مستقل بماند و نباید در موضوع دیگری هضم شود، هر کجا ضروری باشد من در حد توان خود از آن حمایت می‌کنم.
حضرت آیت الله اعرافی تصریح کرد: رشته هایی مثل هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته هم باید به دانشگاه اضافه شود و این یکی از اقدامات در جهت به‌روز ماندن و جذابیت در دانشگاه است.
عضو هیات امنای دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به سند تحول دانشگاه گفت: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود و این کار نیاز به همت بیشتر و تیم‌سازی دارد، به طور کلی در مسیر هر کاری ممکن است مانع زیاد باشد، اما با کار مطالعاتی ریشه‌ای و ایستادگی و مقاومت می توان موفق بود.
وی افزود: فکر انقلاب و تشیع اگر درست در جهان تبیین شود، خریدار بسیاری برای آن در دنیا وجود دارد، بنابراین کارهای بین المللی باید با توجه به ظرفیتی که دانشگاه و استان قم دارد بیش از این به آن پرداخته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا