آینده ایران را امروز در «نمایشگاه نوآوری و فناوری» می‌توان دید

رئیس شورای عالی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) در چهارمین روز از ششمین نمایشگاه اکسپو ایران از دستاوردهای دانش‌بنیان خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) بازدید کرد.

به گزارش سنیاپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، ارول یارار، بنیانگذار و رئیس شورای عالی موسیاد ضمن بازدید از غرفه های مختلف خانه نوآوری و فناوری ایران از جمله محصولات حوزه پروبیوتیک، شیلات، ماشین آلات کشاورزی، ساختمان، پزشکی، دارویی و… گفت: در سفر ایران و بازدید از نمایشگاه اکسپو، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) از اولویت های اول من بود.

وی افزود: ایران علاوه بر اینکه دوست و همسایه‌ نزدیک ما است در حوزه های مختلف فناوری و نوآوری بسیار توانمند است؛ به همین علت من اعتقاد دارم توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه می‌تواند نتایج خوبی را برجای گذارد.

یارار در ادامه از غرفه شرکت دانش‌بنیان اسرار پویای شرق که با چهار کارخانه اولین و تنها تولیدکننده گلخانه‌های شیشه‌ای طرح ونلو در ایران و خاورمیانه است بازدید و همچنین خواستار بازدید از کارخانه‌های مذکور شد.

وی همچنین از پروفایل های کامپوزیتی تولیدی شرکت دانش‌بنیان کامپوزیت آسیا نیز استقبال کرد و افزود: من در ترکیه صاحب پنج شرکت فولادی هستم و به همین دلیل نیازمند توسعه همکاری‌ها در این زمینه هستم؛ امروز در آی‌هیت متوجه شدم ایران در این زمینه نیز می‌تواند همکاری‌های اثربخشی با ترکیه داشته باشد.

وی، رقابت تکنولوژیک را از جدی ترین کارها در دنیا برشمرد و عنوان کرد: سطح تکنولوژی، آینده اقتصادی یک کشور را شکل می‌دهد؛ امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

یارار با بیان اینکه امروز، آینده ایران را در آی هیت دیدم افزود: کار نواورانه در این نمایشگاه بسیار جلوه پیدا کرده و قول ها به مرحله عمل رسیده است؛ این امر بسیار جای تقدیر دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای تعاملات تکنولوژیک و توسعه روابط تجاری بتوانیم نقش پل را ایفا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا