فارس با معرفی 111 فرصت سرمایه گذاری به دیدار سرمایه گذاران می‌رود

راهنمای اولویت ها و سرمایه گذاری استان فارس برای اکسپو 2024 منتشر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد: در آستانه اکسپو 2024، راهنمای اولویت ها و سرمایه گذاری استان فارس با معرفی 111 فرصت سرمایه گذاری به چاپ رسیده است.

به گزارش سینا پرس فارس، حمیدرضا ایزدی امروز، 9 اردیبهشت‌ماه با اشاره به اهداف اکسپو 2024 که شناسایی و معرفی ظرفیت های کم نظیر استان فارس در حوزه های صنعت، معدن و تجارت به سرمایه گذاران است، اظهار داشت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه توسعه این ظرفیت ها را فراهم کند.

وی افزود: در آستانه اکسپو ۲۰۲۴ برای نخستین بار کتاب «راهنمای اولویت ها و سرمایه گذاری در استان فارس» با معرفی ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری تدوین و چاپ شده است که برای هر شهرستان، سه فرصت سرمایه گذاری به همراه راهبردها و فرایندهای اخذ مجوزها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه در سومین روز اکسپو 2024، با حضور استاندار فارس و مسئولان استان و کشور، این کتاب رونمایی خواهد شد، افزود: در مجموع دو سند آمایش در اختیار داریم که یکی سند آمایش خود استان فارس و دیگری سند آمایش صنعتی وزارتخانه است که به عنوان اسناد بالادستی اولویت‌های سرمایه‌ گذاری استان را مشخص می‌کند.

وی همچنین از معرفی مزیت های رقابتی استان فارس به بازدیدکنندگان در قالب ارایه کاتالوگ ها و بروشورها خبر داد و خاطرنشان کرد: در رایزنی با هیات های خارجی تلاش می کنیم تا ماشین آلات و تکنولوژی های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات مختلف همچون آلومینیوم و فولاد را تکمیل کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه هایی در حوزه زنجیره ارزش فولاد طی روزهای آتی خبر داد.

ایزدی رونمایی از واحد تولید شارژر خودروهای برقی در شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به سیاست دولت در خصوص واردات خودروهای برقی، تولید شارژر این خودروها مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ادارت کل استان های جنوبی در خصوص تجارت دریامحور خبر داد و افزود: هدف از این تفاهم نامه رفع مشکلات اداری احتمالی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان فارس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا