ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهبادها برای حفاظت از جنگلهای کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهبادها برای حفاظت از جنگلهای کشور تاکید کرد.

علی ملکی آهنگران امروز، 9 اردیبهشت ماه در جمع تشکل ها و گروه های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی آنان در صیانت از عرصه های جنگلی و مرتعی بر تقویت اقدامات حفاظتی در این عرصه ها تاکید کرد و گفت: در راستای حفاظت از این عرصه ها علاوه بر ابزارها، تجهیزات و امکانات بویژه در زمان حریق نیازمند همراهی و همدلی سمن و ها و تشکل های مردمی هستیم چرا که تجربه نشان داده هیچ تخریبی در جنگلها بدون اجازه روستانشینان و بومیان جوامع محلی انجام نخواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه 120 میلیون هکتاری عرصه های منابع طبیعی کشور گفت: حفاظت از این عرصه ها از تعهدات یگان حفاظت است و این امر وظیفه ای بزرگ و پرافتخار است.

آهنگران با اشاره به کمبود منابع، تجهیزات و نیروی حفاظتی در صیانت از اراضی ملی گفت: حفاظت از عرصه های پهناور منابع طبیعی با این تعداد نیروی حفاظتی بسیار اندک امکان پذیر نبوده و در این راستا ناگزیر به استفاده از فناوری های جدید از جمله پهبادها، ریز پرنده ها و دوربین های با برد طولانی هستیم تا بتوان با دریافت تصاویر از تخریب و تصرفات و یا زمان وقوع حریق در عرصه ها جلوگیری کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به پیگیری های انجام گرفته در راستای تامین تجهیزات و امکانات اطفاء حریق از جمله خریداری 58 دستگاه خودرو امدادی یگان حفاظت و 100 دستگاه موتورسیکلت برای پایش مناطق جنگلی و صیانت از اراضی ملی خبر داد و گفت: این تجهیزات برای نصب در مکان ها و نقاط بحرانی و در راستای حفظ و صیانت از این عرصه ها واگذار و در اختیار استانها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر در سایر کشورها برای صیانت از اراضی جنگلی توانسته اند از فناوری های نوین همانند هوش مصنوعی، پهباد ها و ریز پرنده ها در مناطق حساس بهره گرفته بطوریکه برای مثال در کشور روسیه برای حفاظت از جنگلهایشان با بیش از 134 دستگاه هواپیمای پهن پیکر و 5 هزار خلبان موفق عمل کرده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام گرفته در راستای ارتقا و سطح آمادگی در برابر آتش‌سوزی احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان گفت: اطلاعیه‌های هشداردهنده برای پیشگیری از وقوع حریق در کنار برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی در مناطق بحرانی جنگلی، شناسایی کانون‌های پرخطر و مستعد آتش‌سوزی، برقراری مستمر گشت کنترل، اخذ تعهد از مرتعداران عرصه های جنگلی و مرتعی از جمله این اقدامات است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، سید محمد صدرائی نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع بر ضرورت همکاری و تعامل نهادهای مختلف به ویژه تشکلها و سمن های حوزه منابع طبیعی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا