لازمه شکل گیری «گفتمان کار و تلاش» در دستگاه‌ها، پیوست رسانه‌ای است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، تدوین پیوست رسانه‌ای برای اقدامات و فعالیت‌های دولت را ضروری دانست و گفت: پیوست رسانه‌ای باعث می‌شود فعالیت‌ها به درستی تببین شود و لازمه شکل‌گیری «گفتمان کار و تلاش» است.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سپهر خلجی در بیست و پنجمین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی که به میزبانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: حوزه فعالیت این معاونت عجین با فناوری و نوآوری است و به همین جهت شاهد روایت مستمر اخبار خوب و امیدآفرین از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم.

وی ادامه داد: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در جلسات دولت، اخبار خوبی از دستاوردها و حرکت‌های رو به جلوی فناورانه که دارای پیامدهای مثبت اقتصادی است، ارائه می‌دهند؛ اقدامی که در هجوم رسانه‌های بیگانه، پمپاژ ناامیدی از سوی دشمن و فضاسازی‌های رسانه‌ای علیه دولت، امیدوارکننده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، هم‌فکری و هم‌دلی دستگاه‌ها در بازتاب و ضریب‌بخشی رسانه‌ای به فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت‌، گفت: هر کدام از دستگاه‌ها که موفقیت و دستاوردی کسب کنند، قطعاً ضمن اهتزاز پرچم دولت، سربلندی و تسری امید در کشور را به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین بخش اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها باید در مسیر موفقیت دیگر بخش‌ها تلاش کنند.

خلجی تصریح کرد: وجود آسیب در یک دستگاه، ضمن آسیب رساندن به همان دستگاه به تصویر کلی دولت نیز آسیب وارد می‌کند و بنابراین تصویرسازی دقیق و اطلاع رسانی صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور هم بر اهمیت بعد رسانه‌ای اقدامات و دستاوردهای دولت تاکید دارد، افزود: باورپذیر کردن دستاوردهای دولت یکی از رسالت‌های بخش اطلاع رسانی دستگاه‌ها به شمار می‌رود و یکی از لازمه‌های تحقق این امر، تکرار و استمرار است. به همان صورت که جریان معاند با تکرار چندین باره تلاش می‌کند تا تصویر منفی را ایجاد و ماندگار کند، تکرار دستاوردهای دستگاه‌ها، معرفی تلاش‌ها و بیان حقایق به آگاهی عمومی و فهم جامعه از واقعیت کمک می‌کند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: محور تمرکز جریان تخریبی روی حوزه اقتصادی است چرا که نقش مهمی در معیشت روزمره مردم دارد و لازم است دست اندرکاران رسانه‌ای و اطلاع رسانی همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، به ویژه بخش‌های اقتصادی دولت، انسجام، هم‌افزایی و همدلی را قوت بخشند.

گفتنی است، در راستای سلسله نشست‌های شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، بیست و پنجمین جلسه این شورا در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی‌هیت) و با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و جمعی از مدیران مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا