هیچ رشته‌ای بدون پیوست شغلی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای راه‌اندازی نمی‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای گفت: تدوین و آمایش رشته‌ها با پیوست‌های شغلی از این دانشگاه شروع و تبدیل به یک برنامه کلی در وزارت علوم شد؛ بنابراین ما هیچ رشته‌ای را راه‌اندازی نمی‌کنیم مگر اینکه پیوست شغلی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، عرفان خسرویان گفت: در راستای ایجاد شغل و حرفه برای فارغ‌التحصیلان، کنسرسیوم اشتغال طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس افزود: بخشی از این کنسرسیوم مربوط به صنایع مرتبط با رشته‌های دانشگاه فنی وحرفه‌ای است که دانشگاه با صنایع مربوطه وارد مذاکره می‌شود و تفاهم‌نامه‌ای تنظیم می‌کند به طوری که صنایع و بخش خصوصی در این زمینه می‌توانند نیازمندی‌های خود را به دانشگاه اعلام کنند.

خسرویان یادآور شد: در بخش دیگر این کنسرسیوم صنعت می‌تواند تعدادی از دانشجویان یا نخبگان مهارتی را قبل از فارغ‌التحصیلی بورسیه کند.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: موضوع تدوین و آمایش‌ رشته‌ها با پیوست‌های شغلی از ابتدا از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای شروع شد و تبدیل به یک برنامه کلی در وزارت علوم شد.

وی افزود: ما هیچ رشته‌ای را راه‌اندازی نمی‌کنیم مگر اینکه پیوست شغلی داشته و در برنامه جامع کنسرسیوم اشتغال وجود داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا