رویداد مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت

رویداد «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی، 9 اردیبهشت ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روز جهانی مالکیت فکری 2024 با شعار محوری «مالکیت فکری و توسعه پایدار، خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» فرصتی است برای کشف اینکه چگونه مدیریت دارایی‌های فکری راه حل‌های خلاقانه، فناورانه و نوآورانه‌ای را که برای ساختن آینده جمعی همه ما و فایق آمدن بر چالش‌های چند وجهی بسیار حیاتی هستند، تشویق و می‌تواند تقویت کند و و از همه ابزارهای موجود، به ویژه نوآوری و مالکیت فکری برای دستیابی به آینده ای پایدار برای همه و در همه جا استفاده شود.

از سال 2000 با ابتکار عمل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو)، 26 آوریل، روز تاسیس این سازمان به عنوان «روز جهانی مالکیت فکری» نامگذاری شد و هر ساله با توجه به اهمیت مسایل روز، شعاری محوری برای بزرگداشت آن از طرف این سازمان اعلام می‌شود. مدیریت دارایی های فکری در رسیدگی به مسائل جهانی و پیشبرد رشد و پیشرفت برای بهبود زندگی و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است.

شعار امسال روز جهانی مالکیت فکری، نقش اساسی دارایی های فکری، نوآوری و خلاقیت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای منافع فراگیر را برجسته می‌کند.

نهادهای سیاستگذار و مجری با همراهی ذینفعان کلیدی در سراسر کشور برآن شده‌اند تا در سالی که مزین به مفهوم پربرکت مشارکت است با هم‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی در تعاملی مثبت و به نفع عموم جامعه همکاری کنند، تا یک سیستم مالکیت فکری متعادل، موثر و فراگیر ایجاد نمایند که نوآوری و خلاقیت را به نفع همه و در همه جا تشویق می‌کند و به آن ارزش می بخشد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی امسال گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری را با همکاری هم و به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ  9 اردیبهشت ساعت 8:30 تا 12:30 برگزار می‌کنند و در این مسیر نهادهای دیگری مانند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، پارک فناوری‌های نرم و خلاق، دانشگاه علوم پزشکی ایران، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک علم و فناوری البرز، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی و صندوق پژوهش و فناوری خلاق و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همراه خواهند بود.

علاقمه‌مندان می‌توانند در این رویداد که شامل روایت تجربه زیسته نوآوران، رونمایی از برنامه‌های جدید مالکیت فکری و نمایشگاه جنبی از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق و بهره‌گیری از برنامه مسیر خدمت برای ارائه مشاوره در این حیطه، از مسیر لینک https://survey.porsline.ir/s/AIU1lIrM  اعلام حضور کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا