کارآفرینی ستون فقرات اقتصاد است

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی همدان،گفت: نقش کارآفرینی در اشتغال زایی و رشد اقتصادی مشاغل کوچک، ستون فقرات اقتصاد نامیده شده و کارآفرینی به عنوان یک راهبرد برای توسعه کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه، شناخت فرصت های مناسب و افزایش تولید به حساب می آید.

رضا عریانی نژاد گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش ایرانی اسلامی و آموزش نیروی انسانی، با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم اردیبهشت روز ملی کارآفرینی نامیده شد.

وی افزود: این روز، روز بزرگداشت شیخ بهایی، روز معمار و روز کسانی است که در شرایط سخت، تلاش می کنند تا کاری بیافرینند، کاری که گاه از دست دولت ها نیز بر نمی آید.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه نقش کارآفرینی دراشتغال زایی و رشد اقتصادی مشاغل کوچک، غالباً ستون فقرات اقتصاد نامیده شده اظهار کرد: کارآفرینی به عنوان یک راهبرد برای توسعه کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه، شناخت فرصت های مناسب و افزایش تولید به حساب می آید.

عریانی نژاد تصریح کرد: کارآفرینان در اجتماع سبب پویایی و افزایش بهره وری شده و در سطح اجتماع ارزش کار را افزایش می دهند و روحیه سعی و تلاش در بدنه جامعه را بالا می برند.

وی بابیان اینکه مهمترین کارکرد موسسات و مراکز علمی نوین در دنیا، مهارت افزایی دانشجویان در جهت کارآفرینی است، گفت: بر این اساس، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی باید بتوانند بدون دغدغه وارد فضای کسب و کار شوند.

عریانی نژاد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی کشور و بر پایه مشارکت مردمی و پیشرو در حل مسائل جامعه، قدم های مفیدی در مهارت محور کردن آموزش عالی و با رویکرد نوین مبتنی بر سند تعالی و توسعه دانشگاه با ترسیم چشم‌ انداز و تنظیم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در جهت تحقق کارآفرینی و مهارت افزایی دانشجویان کشور گامهای مهم و مؤثری برداشته است.

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد همدان تاکید کرد: دانشکده مهارت وکارآفرینی در این دانشگاه متولی اصلی اجرای آموزشهای فنی،حرفه ای و مهارتی رسمی (کاردانی پیوسته، ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته) و غیر رسمی (آموزش های کوتاه مدت مورد نیاز صنایع مختلف)  است.

وی  تصریح کرد:این دانشکده تلاش می کند با نگرشی بلند مدت در توسعه حوزه های مهارتی و کارآفرینی به تمام گروه های انسانی   خدمات خود را عرضه کند تا در فضای کسب و کار کشور و فرآیند تولید ثروت، انتظارات مهارتی و دانشی بازار را برآورده نماید و با  توجه وضعیت موجود و کمبود نیروی انسانی ماهر به توسعه مهارت ها و توانمند سازی نیروی انسانی در استان و منطقه و روحیه کارآفرینی منابع انسانی بپردازد.

عریانی نژاد خاطر نشان کرد در همین راستا در اردیبهشت ماه سال  جاری رویداد صدر در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از 25 شرکت صنعتی و خدماتی بنام در استان همدان با برگزاری نمایشگاه و چند کارگاه سخنرانی اختصاصی برگزار خواهد شد.

 

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا