جایزه محیط زیست به ۱۱ دانشجوی برتر کشور اعطا شد

۱۱ دانشجوی برگزیده هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست کشور روز یکشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شدند و از آنها تجلیل بعمل آمد.

به گزارش سیناپرس از دانشگاه صنعتی اصفهان، ۷۰ دانشجو در این دوره از اعطای جایزه محیط زیست در پنج محور «رساله برتر»، «پایان‌نامه برتر»،«ابداع، اختراع و طرح نوآورانه»، «دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض» و «فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌ زیست» شرکت کردند.

مقام برگزیده بخش رساله برتر فائزه برهانی از دانشگاه تهران، مقام شایسته تقدیر بخش رساله برتر طاهره کریمی‌نیا از دانشگاه صنعتی اصفهان، مقام برگزیده بخش پایان‌نامه برتر محمدمهدی صالحی از دانشگاه علم و صنعت ایران، مقام شایسته تقدیر بخش پایان‌نامه برتر زهرا دهدشتی از دانشگاه صنعتی اصفهان و اسماعیل باقریان از دانشگاه فردوسی مشهد، مقام برگزیده بخش ابداع، اختراع و طرح نوآورانه مهران سهرابی نیک از دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا بهبهان و مقام برگزیده بخش دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض محمود کلنگری از دانشگاه کوردوبا اسپانیا معرفی شدند.

همچنین مقام شایسته تقدیر بخش دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض ریحانه میرانزاده از دانشگاه صنعتی اصفهان، مقام برگزیده بخش فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌ زیست امیر فرح نسب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و مقام شایسته تقدیر بخش فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌ زیست بهنام رحمانی از دانشگاه شهید بهشتی و کیمیا احمدی از دانشگاه صنعتی اصفهان شناخته شدند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی حوزه محیط‌ زیست در سطح دانشگاه گفت: قشر دانشجو، مدیران آینده کشورند و باید فرهنگ‌سازی از سطح مدارس و دانشگاه شروع شود تا در دوره‌های آینده در بدنه تصمیم‌گیران کشور نفوذ پیدا کند و با همین روحیه توسعه کشور را بر اساس مبانی محیط‌ زیست پیش ببرند.

حمیدرضا صفوی با تأکید بر لزوم امیدآفرینی به آینده در قشر جوان و آینده‌ساز اضافه کرد: گاهی تصور می‌شود که شاید در درازمدت هیچ راهی برای بهبود وضعیت زیست‌ محیط وجود ندارد اما نکته مورد اهمیت این است که نباید دچار دلزدگی و یأس مطلق شویم زیرا برگشت به پایداری محیط‌زیست نیازمند همت والاست.

وی خاطرنشان کرد: رویداد اعطای جایزه محیط‌ زیست از دانشجویانی که به انتخاب خود در زمینه محیط‌ زیست فعالیت می‌کنند، تقدیر و مجموعه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان از این رویداد و سایر برنامه‌های با این محوریت، حمایت می‌کند.

حفظ محیط‌ زیست بعنوان مؤلفه اقتدار کشورها شناخته شود

رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: محیط زیست یکی از موضوعاتی است که می‌تواند بعنوان محور همبستگی، دلبستگی و اتحاد ما در جامعه باشد زیرا این موضوع برای هر دیدگاه و جناح جامعه مهم است.

نورالله میرغفاری افزود: برای هر نظام حکمرانی، داشتن وضعیت مطلوب محیط زیستی می‌تواند بعنوان یک معیار اقتدار و حکمرانی خوب تعریف شود و باید به سمتی حرکت کنیم که این مساله نیز جزو مؤلفه اقتدار ما باشد.

عضو هیات‌ مدیره جمعیت پیام سبز نیز در این مراسم تصریح کرد: با فقر فرهنگی در زمینه محیط‌ زیست مواجهیم زیرا مسائل زیست‌ محیطی از کودکی و نوجوانی در بخش‌های آموزشی جایی ندارد.

مهدی بصیری افزود: عده‌ای فکر می‌کنند محیط‌ زیست جلوی توسعه را می‌گیرد در صورتی‌ که این افراد مفهوم توسعه را نیز غلط معنی می‌کنند، زیرا توسعه باید بر اساس ظرفیت محیط و امکانات موجود و باتوجه‌ به مسائل زیست‌ محیطی اتفاق بیفتد تا پایدار باشد.

هشتمین دوره اعطای جایزه محیط‌زیست با تجلیل از برگزیدگان این دوره در زمینه حفاظت از محیط‌ زیست و ارج‌ نهادن به فعالیت‌های برجسته علمی و ترویجی، امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا