جهاددانشگاهی یک «لکوموتیو» قوی برای کرمانشاه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان یک لکوموتیو قوی برای استان یاد کرد که می‌تواند سایر نهادها و سازمانها را دنبال خود بکشاند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، علی شعبانی، امروز (دوم اردیبهشت) در آیین آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، از عصر جدید به عنوان عصر دیجیتال یاد کرد و افزود: «داده محوری» یکی از الزامات این عصر است، بنابراین اگر بخواهیم جوان و نوجوان ما درست پرورش یابد، باید به او داده درست بدهیم.

وی افزود: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها و جنگ داده‌هاست و اگر بخواهیم در این نبرد پیروز شویم باید داده‌های مناسب را در اختیار مخاطبانمان قرار دهیم.

شعبانی «نوآوری» را هم یکی از الزامات این عصر عنوان و تصریح کرد: امروزه نوآوری در همه حوزه‌ها یک امر الزامی است و ما با روش‌های قدیمی نمی‌توانیم مسائل امروز را حل کرده و به پیش ببریم.

وی افزود: قطعا یک معلم با سبک آموزش و تربیت دهه شصت نمی‌تواند در تربیت و آموزش یک دانش آموزی امروزی موفق شود و نیاز است که در تمام امور و حوزه‌ها نوآوری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: درک این دو الزام و ضرورت به ما کمک می‌کند که در یک مسیر درست گام برداریم.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با تقدیر از برگزارکنندگان طرح اردوهای «راهیان پیشرفت» گفت: این طرح یکی از طرح‌هایی است که کمک می‌کند نوجوان ما داده‌های درست را دریافت کند.

وی افزود: متاسفانه در جامعه‌مان حس «خودزنی» زیادی داریم و خودمان، خودمان را باور نداریم. بطور مثال اخیرا در یک آزمایش اجتماعی، رقم تسهیلاتی که در اختیار زوجین برای تولد فرزند سوم به بعد قرار می‌گیرد را به دلار تبدیل کرده و به مردم عنوان کردند که این اقدامات در کانادا برای زوجین صورت می‌گیرد و مردم هم کلی تعریف کرده که بله در کانادا رسیدگی می‌شود، اما همین که متوجه شدند این تسهیلات در ایران به زوجین داده می‌شود باورش برایشان سخت بود و آنها را شگفت‌زده می‌کرد. متاسفانه ما تبلیغات و اطلاع‌رسانی خوبی در خصوص اقدامات و پیشرفت‌ها و کارهای صورت گرفته در کشور نداریم و همین امر موجب می‌شود که این فرهنگ خودباوری ضعیف بماند.

شعبانی گفت: قطعا اجرای برنامه‌هایی مانند اردوهای راهیان پیشرفت که موجب می‌شود دانش‌آموزان از نزدیک با پیشرفت‌های صورت گرفته در نهادی مانند سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه آشنا شوند، به تقویت روحیه خودباوری در آنها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه حرف زدن در خصوص پیشرفت‌ها و دستاوردها به تنهایی کافی نیست، گفت: در حال حاضر که جوان و نوجوان ما با هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان از هر سو مواجه است، با حرف زدن نمی‌توان داده‌های درست را به او انتقال داد و نیاز است که این پیشرفت‌ها و دستاوردها را از نزدیک مشاهده کند.

شعبانی تاکید کرد: باید حقایق و واقعیت‌های موجود را به جوانان و نوجوانانمان نشان دهیم و این کار به خوبی در طرح اردوهای راهیان پیشرفت در حال انجام است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: این سازمان مانند یک لکوموتیو و موتور محرک است که می‌تواند سایر نهادها و سازمان‌ها را دنبال خود بکشاند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا