سعدی نشانی از افتخار ادبی و فرهنگی ایران در جهان

در آستانه اول اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت شیخ اجل، برنامه‌های یادروز سعدی، توسط مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور (شیراز) تشریح شد.

به گزارش سینا پرس فارس، روح الله منوچهری امروز، اول اردیبهشت ماه با بیان اینکه سعدی افتخار ایران و شیراز در جهان است، گفت: سعدی در بیرون از مرزهای زبان فارسی، بسیاری از اندیشمندان و سخن سرایان را به ستایش و شگفتی واداشته است.

منوچهری در ادامه به تشریح برنامه‌های یادروز سعدی در این مرکز پرداخت و افزود: برگزاری نمایشگاه تصاویر نسخ خطی با موضوع «سعدی در گذر زمان» شامل ۲۰ قطعه از نسخ خطی قرن های 7 تا 13 هجری، موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک و کتابخانه مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته از اول تا ششم اردیبهشت در مدیریت منطقه جنوب کشور (شیراز) برگزار می شود.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور اضافه کرد: نشست «مردم شناسی سعدی» با سخنرانی مجید اسکندری در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ساعت 8:30 صبح در سالن سرای سخن مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور از دیگر برنامه های این مدیریت است.

او یادآور شد: همچنین آیین نکوداشت چهره ماندگار فلسفه و عرفان و حافظ شناس شهیر دکتر اصغر دادبه در روز پنج شنبه 6 اردیبهشت ساعت 8:30 صبح در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا