منتخبین هجدهمین مسابقات ربوکاپ ۹ سهمیه جهانی دریافت می‌کنند

رئیس هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: منتخبین هجدهمین مسابقات ربوکاپ، تعداد ۹ سهمیه حضور در مسابقات جهانی ربوکاپ را دریافت خواهند کرد.

مرتضی موسی خانی، رئیس هجدهمین دوره  مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در گفتگو با ایسنا گفت: تعداد ۴۰۰ تیم در مسابقات ربوکاپ پیش  ثبت نام کرده اند و از این تعداد، ۳۱۶ تیم توانستند به  مسابقات راه یابند.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۰ تیم بزرگسال دانشجویی در این مسابقات حضور دارند، افزود: مابقی تیم ها دانش آموزان هستند. همچنین در این دوره از مسابقات از ۵ کشور جهان از جمله چین، برزیل، آلمان، افغانستان و ارمنستان حضور دارند. کشورهای همسایه حضوری شرکت کرده اند؛ اما کشورهایی که دور هستند مشکل تردد داشتند، به صورت شبیه سازی شرکت کرده اند.

موسی خانی درباره جایزه این دوره از مسابقات نیز گفت: بزرگترین جایزه این مسابقات رشد و یادگیری و سهیم شدن در دانش است؛ اما یک جایزه نقدی هم برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است و در نهایت تعداد ۹ تیم منتخب سهمیه حضور در مسابقات جهانی ربوکاپ را دریافت خواهند کرد.

رییس کمیته ملی ربوکاپ با بیان اینکه افرادی که در سال های گذشته در  مسابقات ربوکاپ حضور داشتند در حال حاضر در صنایع بزرگ درحال ایفای نقش هستند، گفت: باید از مراکز آموزشی و دانشگاهی برای تربیت و پرورش نیروی انسانی کارآمد حمایت کرد و یکی از  چالش های جدی ما هزینه های سنگین ساخت ربات ها در مدرسه و دانشگاه است و اگر می خواهیم در آینده نیروی کارآمد داشته باشیم باید از آن ها حمایت کنیم.

لازم به ذکر است، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۲۴ لیگ، برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا