هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران آغاز شد

هیجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران از امروز چهارشنبه با حضور ۱۸۰۰ شرکت‌کننده در ۳۱۶ تیم و ۲۴ لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی در واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش سیناپرس  از دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران (IranOpen RoboCup) صبح امروز، (چهارشنبه) با حضور محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و حامد حسن پور، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار «یادگیری، آینده درخشان» در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات با حضور بیش از ۱۸۰۰ شرکت کننده در قالب ۳۱۶ تیم در ۲۴ لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران در لیگ‌های فوتبالیست دانش‌آموزی، امدادگر دانش‌آموزی لاین، امدادگر دانش‌آموزی ماز، نمایش ربات‌های دانش‌آموزی، ساخت و طراحی، دمو دانش‌آموزی، دمو دانشجویی، شبیه‌سازی فوتبالیست دو بعدی، شبیه‌ساز امدادگر دانش‌آموزی، شبیه‌ساز فوتبالیست دانش‌آموزی، سرویس‌رسان در کار، خودرو خودران و پرنده به رقابت می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، در این مسابقه دو تیم از واحد علوم و تحقیقات در لیگ‌های سرویس رسان در کار و شبیه‌ساز فوتبالیست دو بعدی حضور دارند.

هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

اولین دوره رقابت‌های ربوکاپ آزاد ایران در فروردین سال ۱۳۸۵ برگزار شد که طی آن ۱۱۶ تیم در ۷ لیگ به رقابت پرداختند، ضمن آنکه پنج تیم از خارج نیز در آن حضور داشتند. این رقابت‌ها از آن سال هر سال به صورت مستمر برگزار شده و محفلی برای رقابت علاقمندان به حوزه رباتیک بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا