نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر برگزار شد

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر و دبیری رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با موضوع شهرک های شیلاتی و گلخانه ای با حضور نمایندگان برنامه توسعه شهرک های شیلاتی و گلخانه ای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران استان برگزار شد.

دکتر رحمن دشتی، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: زمینه فعالیت پارک علم و فناوری خلیج فارس مربوط به حوزه‌های انرژی، زیست فناوری، دریا، اقتصاد و دریا، صنایع خلاق، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، کشاورزی و شیلات، سلامت، نفت، گاز و پتروشیمی می‌شود.

دشتی با اشاره به ظرفیت های زیست فناوری استان بوشهر، اظهار داشت: هرچند استان بوشهر ظرفیت تولید ۵۵ تن جلبک را دارد، اما هنوز این محصول به صورت خام فروخته می‌شود. پارک علم و فناوری خلیج فارس در حوزه غذای دامی، طیور و انسان، موارد مراقبتی، آرایشی و بهداشتی برنامه ریزی کرده است تا صنایع پایین دستی را نیز توسعه دهد و برای تکمیل زنجیره ارزش، فناوری را دخیل سازد، بر همین مبنا سال 1403 دو کارخانه بزرگ تجهیزات مراقبتی، بهداشتی افتتاح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: امسال برنامه‌های متعددی نیز برای توسعه غذا‌های طیور و دام داریم که پس از اخذ استاندارد‌های مربوطه، کارخانه‌های آنها نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حوزه دریا و اقتصاد دریا قصد ایجاد شهرک زیست فناوری دلوار را داریم. اکنون ۶۰ هکتار از زمین این شهرک آماده بهره برداری اولیه است، اما جهت بهره برداری نهایی نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی از قبیل کانال آب شور و… دارد. همچنین امسال برنامه‌های متعددی هم در حوزه غذا‌های مولد میگو، تولید دانش ایجاد لارو ماهی، تولید جلبک‌های لازم برای غذای لارو‌های میگو و ماهی در نظر گرفته ایم. در سال جهش تولید با مشارکت مردم شاهد افتتاح چهار کارخانه در حوزه دریا خواهیم بود و برای صادرات این محصولات نیز تدابیری اندیشیده شده است و در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار یورو محصولات و خدمات شرکت‌های پارک علم و فناوری به کشورهای مختلف صادر شده است.

دشتی بیان کرد: امسال اقدامات مختلفی در حوزه صنایع خلاق نیز خواهیم داشت. از هشت مرکز رشدی که پارک علم و فناوری خلیج فارس دارد، سه مرکز را موظف ساخته ایم که بالغ بر ۶۰ درصد ورودی شأن از حوزه صنایع خلاق باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس خاطرنشان کرد: با توجه به رشد چشمگیر حوزه اقتصاد دیجیتالی، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، وظیفه خود دانسته ایم و طبق فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری برای توسعه این حوزه در سطح ملی و بین المللی اقداماتی موثری را طراحی نموده ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا