دانشگاه قم میزبان همایش ملی اقتصاد اسلامی

دکتر نوروزی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: همایش ملی اقتصاد اسلامی فرصت‌ بزرگی است تا پژوهشگران عرصه اقتصاد اسلامی نتیجه تحقیقات خود را با هم به اشتراک گذاشته و در نهایت در اختیار نظام اقتصادی کشور و مسئولان قرار دهند.

به گزارش سینا پرس، به نقل از خبرگزاری دانشگاه قم، وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش ملی اقتصاد اسلامی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه قم گفت: این همایش علاوه بر مشارکت در حل مشکلات اقتصاد کشور به پیشرفت مطالعات در زمینه اقتصاد اسلامی کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف شعار سال را بر مبنای مسائل اقتصادی اعلام داشته‌اند و در سال‌های اخیر مهمترین عناصر اقتصاد مقاومتی و مسئله اصلی اقتصاد کشور که بحث رونق تولید و مهار تورم است را مدنظر قرار دادند و امسال نیز مجدد با تأکید بر یک مسئله اساسی‌تر یعنی حضور مردم و مردمی سازی اقتصاد که از اصلی‌ترین مباحث اقتصاد اسلامی است بعنوان شعار سال از سوی ایشان انتخاب شد.

نوروزی با اشاره به برگزاری همایش به میزبانی و مشارکت دانشگاه قم، افزود:  دو مرکز مهم شامل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان مرکز پژوهشی کلیدی و دانشگاه قم به عنوان مرکز آموزشی کلیدی استان و اینکه عمده فعالیت‌های گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جهت بنیادی کردن و عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی است و نیز دانشگاه قم که فلسفه اصلی گروه اقتصاد آن اقتصاد اسلامی است این همایش را طراحی و برگزار خواهند کرد.

وی با دعوت از کلیه صاحب‌نظران جهت شرکت در همایش اضافه کرد: در برگزاری همایش مسئولین رده بالای وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه و نیز از ارکان حوزه علمیه حضور دارند و ما شاهد حضور ترکیبی از مسئولین اقتصادی کشور و صاحب نظران حوزوی هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا