آغاز فرآیند داوری و انتخاب ایده های نوآورانه جشنواره دانشجویی جانا

بیش از ۳۵۰ ایده و طرح نوآورانه به اولین دبیرخانه اولین رقابت دانشجویی جانا ارسال شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مهلت فراخوان ایده ها و طرح های نوآورانه دانشجویی که از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به پایان رسیده و فرآیند داوری و انتخاب ایده های برتر آغاز شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه مرکزی این رقابت مستقر در دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی این رقابت دانشجویی در ۴ محور «کسب و کارهای اجتماعی»،«خدمات اجتماعی»، «محصولات نوآورانه»، «پیشنهادات سیاستی» برگزار می شود. رقابت دانشجویی جانا در پی آن است تا با ایجاد فضای رقابتی در کنار توانمندسازی، جایگاه کلیدی و بی‌بدیل «نوآوری اجتماعی» را در زیست بوم نوآوری و فناوری حوزه دانشجویی برجسته نماید.

بر همین اساس، ایده‌ها و طرح‌هایی که شاخص‌هایی چون شناخت درست مسأله، نوآوری در راه حل، قابل اجرا بودن و پایدار بودن را دارا باشند پس از طی مراحل ۴ گانه داوری انتخاب می‌شوند. همچنین اتخاذ رویکرد نوآورانه باعث شده تا در یکی از مراحل داوری، آموزش‌های لازم با هدف رشد طرح‌ها و ایده‌ها توسط هیأت داوران ارائه شود. گفتنی است: رویداد پایانی این رقابت در خرداد ماه سال جاری با انتخاب و معرفی و تجلیل از ۱۰ تیم برتر در تهران برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا