ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری

مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیربت راهبردی گفت: دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری به منظور تدوین، به‌روز رسانی، اجرا و پایش برنامه راهبردی موسسه، با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم؛ مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیربت راهبردی گفت: دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری به منظور تدوین، به‌روزرسانی، اجرا و پایش برنامه راهبردی موسسه، با امضا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

روح اله سهرابی اظهار داشت: این شورا در راستای تحقق چشم انداز و ماموریت موسسه از طریق نهادینه سازی اهداف و راهبرد ها در کلیه سطوح موسسه فعالیت نموده و مهمترین رکن راهبری و تصمیم گیری مرتبط با راهبرد موسسه، خواهد بود. در سند برنامه راهبرد موسسه، کلیه اسناد بالادستی و اولویتهای راهبردی وزارت در هر مقطع زمانی مورد تاکید و هدف قرار می گیرد.

وی افزود: از اهداف مهم این شورا می توان به استفاده از خرد جمعی و نظر خبرگان، افزایش مشارکت ذینفعان اصلی موسسه در تدوین، اجرا و پایش سند برنامه راهبردی، ایجاد همسویی و هماهنگی بین سند برنامه راهبردی با سایر برنامه ها و واحد های موسسه، عملیاتی نمودن اهداف موجود در اسناد فرادستی در خصوص علم، فناوری و نوآوری و  تلاش در جهت تحقق اولویت های پنجگانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد.

شایان ذکر است، لازم است مصوبات اولین جلسه بعد از اجرای این دستورالعمل تا پایان خردادماه سال جاری به وزارتخانه ارائه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا