پنجره واحد خدمات دانشگاهی، طرح منتخب اجلاس جامعه اطلاعاتی شد

– سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از انتخاب «پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی» ایران به عنوان یکی از پروژه‌ (طرح‌)های منتخب رقابت اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی سال جاری میلادی خبر داد.

 علی شمسی‌پور امروز (دوشنبه) در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم به عنوان یکی از پروژه‌های منتخب (رقابت) اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ انتخاب شده است.

وی افزود: از همه موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت علوم تشکر می‌کنیم.

پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی usw.msrt.ir با هدف یکپارچگی و مدیریت دسترسی به خدمات مراکز ارائه دهنده خدمت تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابتدای سال ۱۴۰۲ کار خود را آغاز و بیش از ۲۳۸ دانشگاه و موسسه آموزش عالی وزارت علوم در قالب این سامانه به دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان و عموم مردم خدمات برخط ارائه می کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم پیش از این گفته بود حدود ۴۷۵ سامانه دانشگاهی کشور در زیرمجموعه سامانه پنجره خدمات دانشگاهی وزارت علوم تعریف شده‌اند، در یک سال گذشته یک میلیون و ۱۵۳ هزار کاربر در این سامانه ثبت نام و حداقل یک خدمت از آن دریافت کرده‌اند؛ طوری که تعداد مراجعه به این سامانه به بیش از ۳۸ میلیون مراجعه رسیده است.

رقابت جهانی WSIS ۲۰۲۴ با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که در آنها از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز توانسته است جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی را در سال ۲۰۱۹ برای طرح «شبکه علمی ایران» کسب کند.

جایزه اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی world summit of information society به منزله معرفی بهترین روش‌ها در زمینه فناوری اطلاعات است. همه ذی‌نفعان می توانند در این رقابت شرکت کنند؛ دولت‌ها، بخش خصوصی، جامعه مدنی و گروه های مردم‌نهاد، نهادهای بین‌المللی دانشگاهیان و غیره.

رقابت امسال ۷۲ طرح را در مرحله اول به عنوان طرح‌های برتر انتخاب کرده بود که از این تعداد ۱۸ طرح منتخب شدند و همزمان با آیین اختتامیه این جایزه روز ۲۸ ماه مه (۸ خرداد ۱۴۰۳) معرفی و از آنها تجلیل می شوند.

اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی در روزهای ۲۷ تا ۳۱ ماه مه (مصادف با ۷ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳) با همکاری نهادهای بین‌المللی در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا