رفع چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی

رئیس مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم گفت: با یکسان‌سازی نرخ مالیات فعالیت‌های پژوهشی و تعیین نرخ ۵ درصد در بودجه سال ۱۴۰۳ چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی رفع شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، رضا صابری گفت: اتفاقات خوبی درقانون بودجه هزار و چهارصد و سه نسبت برخی از موضوعاتی که حوزه علم و فناوری مهم بود، روی داد و ما از دولت و مجلس تشکر می‌کنیم که نسبت‌به افزایش یک فوق‌العاده خاص برای کل کارکنان کشور اقدام کردند و این موضوع جای تقدیر دارد با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد.

وی ادمه داد: از منظر دیگر از دولت و مجلس تشکر می‌کنیم که نسبت‌به تعیین تکلیف وضعیت مالیات اعضای هیئت‌علمی تصمیم مطلوبی گرفته‌اند و آن‌ها را مشمول ماده هشتاد و پنج قانون مالیات‌های مستقیم کردند این اقدام بسیار خوبی است.

رئیس مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم گفت: یک مقدار وضعیت حقوق هیئت علمی بهتر خواهد کرد، همین‌طور یکی از مشکلات ما این بود که قراردادهای پژوهشی هیئت علمی به چالش مالیاتی برخورده بود که خوشبختانه مجلس برای بودجه سال هزار و چهارصد و سه به‌صراحت اعلام کرد که قراردادهای پژوهشی مشمول مالیات پنج درصد می شوند و این مشکل تا اندازه‌ای رفع شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا