تأمین و توزیع بیش از 20 هزار تن کود اوره در سطح کشور

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس اعلام کرد: به منظور تأمین کود ازت مورد نیاز بخش کشاورزی در استان و کشور، 29065 تن کود کشاورزی اوره (تولیدی پتروشیمی شیراز) توزیع شده است.

حمید ابراهیمی زاده امروز، 25 فروردین ماه با تاکید بر توزیع بیش از بیست هزار تن کود کشاورزی اوره در اسفند ماه سال گذشته در سطح کشور، گفت: این محصول با دارا بودن 46% نیتروژن از کودهای آلی نیتروژن به حساب می آید.

ابراهیمی زاده با بیان اینکه کود شیمیایی اوره به عنوان یک منبع طبیعی هزینه تولید بسیار پایینی دارد و محصولی غیر قابل اشتعال است، افزود: به همین دلیل ذخیره سازی آن بدون خطر خواهد بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس افزود: کود اوره از آمونیاک بی آب ساخته می شود و امروزه به صورت گرانول نیز در دسترس است. گرانول ها بزرگ تر، سخت تر و مقاوم تر در برابر رطوبت هستند؛ به همین دلیل کاربرد بیشتری دارند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس، او اضافه کرد: این کود کاربردهای فراوانی در کشاورزی و دامداری دارد و به دلیل pH خنثی محصولی بی ضرر برای خاک و محصولات به حساب می آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا