تشکیل قرارگاه تخلفات شهری در شهرداری شیراز

تدابیر جدید در حفظ باغات و فضای سبز در نقاط حیاتی شهر

در جلسه‌ای که با حضور مقامات شهری امروز، ۲۳ فروردین ماه برگزار شد، بر حفظ فضای سبز و باغات شیراز، به خصوص در مناطق ۱، ۶ و ۱۰‌ و تشکیل قرارگاه تخلفات شهری برای رصد، پیشگیری و رفع تخلفات تأکید شد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، ابراهیم کمالی، عضو‌ شورای شهر شیراز و ناظر شورای اسلامی در منطقه 10 شهرداری شیراز، با اعلام این که در این دوره اقدامات بسیار مفیدی در زمینه‌ی حفظ فضای سبز شهری و به ویژه نگهداشت و حفظ باغات قصرالدشت انجام شده است، تاکید کرد: روشن است که شهروندان شیرازی حساسیت ویژه‌ای روی مساله باغات شیراز دارند و باید تلاش کنیم در این زمینه رضایت حداکثری مردم جلب شود؛

در این جلسه معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با تاکید بر این که جلسه بسیار پرباری برگزار شده است اعلام کرد: در خصوص ستاد باغات قصرالدشت و تخلفاتی که در مناطق 1، 6 و 10 اتفاق افتاده است، با حضور ناظر اداره تخلفات شهری جناب آقای کمالی و شهرداران محترم مناطق 1، 6 و 10 در این جلسه مقرر شد که ان‌شاء‌الله با درایت شهرداران و معاونان اجرایی مناطق، به ویژه مناطق مذکور، و با مدیریت مدیرکل محترم پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری و با همدلی‌ای که در مجموعه شهرداری شیراز اتفاق خواهد افتاد، قرارگاه ویژه تخریب و رفع تخلفات به ویژه برای باغات قصرالدشت راه‌اندازی شود.

خوشبخت تاکید کرد: در این راستا با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود و با همکاری بین بخش‌های جهاد کشاورزی، امور اراضی و دستگاه قضایی در مسیر رسیدن به این هدف گام بر خواهیم داشت و با حمایت‌هایی که از سوی شورای اسلامی شهر صورت می‌گیرد و با همکاری و همدلی و برنامه‌‎ریزی منسجم تخلفات را در مناطق یازده‌گانه و به ویژه مناطق 1، 6 و 10 به حداقل خواهیم رساند و در صورتی که قرار باشد تخریبی صورت گیرد، با برنامه‌ریزی و هماهنگی همه‌ی بخش‌های مدیریت شهری اتفاق خواهد افتاد.

معاون شهردار شیراز همچنین ابراز امیدواری کرد: شهرداری شیراز که در همه‌ زمینه‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی و نگهداشت شهر برنامه‌های ویژه‌‌ای دارد در زمینه‌ی پیشگیری از تخلفات نیز وارد میدان شود و در این زمینه رضایت شهروندان را بیش از پیش جلب کند.

جهان‌بین میرزایی، شهردار منطقه 1 شیراز نیز با تاکید بر این که باغات شیراز حکم ریه‌‌های شهر را دارند و افزون بر زیباسازی شهر بر حفظ نشاط شهروندان نیز تاثیرگذار هستند گفت: باید تلاش کنیم در زمینه‌ی حفظ باغات از ظرفیت‌های مردمی برای اطلاع رسانی استفاده کنیم و نباید از این پس شاهد تخریب باغات شیراز باشیم.

مسعود قادری اردکانی، شهردار منطقه 6 شیراز با تاکید بر ضرورت حفظ فضای سبز و نگهداشت باغات شیراز گفت: برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در حریم باغات و به ویژه حفظ باغات قصرالدشت آمادگی کامل داریم.

قادری تاکید کرد: در این زمینه، رضایت شهروندان اولین اولویت ماست و تلاش می‌کنیم با حمایت از باغات قصرالدشت زمینه‌ی آرامش خاطر شهروندان و اعتماد به مجموعه مدیریت شهری را فراهم کنیم.

شهرام سبزیان شهردار منطقه 10 شیراز نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهرداری شیراز برای حفظ فضای سبز شیراز و به ویژه باغات قصرالدشت تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا