برتری کلانشهر شیراز در رعایت ضوابط شهرسازی و ساخت‌وساز

به گفته شهردار شیراز برخورد سخت‌گیرانه با ساخت‌وساز و رعایت ضوابط شهرسازی در این کلانشهر به وضعیت بهتری نسبت به شهرهای بزرگ دیگر رسیده است.

به گزارش سینا پرس فارس، جلسه هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و معاونین و مدیران شهرداری با معاون استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، فرماندار، شورای قضایی، قضات و نمایندگان وزارت کشور عضو در کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری امروز، 20 فروردین ماه در شیراز برگزار شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز در این جلسه با تصریح بر اداره شهر بزرگ با ضوابط به بررسی موضوع حاشیه‌نشینی به دلایل متعدد مهاجرت از سر ناچاری پرداخت و اظهار کرد: ضوابط کلانشهرهابه خاطر اتفاقات و دگرگونی‌هایی همچون مهاجرپذیری، دستخوش تغییراتی قرار می‌گیرد.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه امروز حاشیه‌نشینی موضوع بسیار مهمی است، گفت: وضعیت حاشیه‌نشینی در این کلان‌شهر وضعیت بهتری نسبت به کلانشهرهای دیگر دارد.

وی افزود: رفتارها نسبت به ساخت‌وساز هم توسط قضات، نمایندگان وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و شهرداری بسیار سخت‌گیرانه است و امروز ازنظر ضوابط شهرسازی بازهم شهر شیراز نسبت به شهرهای بزرگ و کلانشهرهای دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد.

شهردار کلان‌شهر شیرازبابیان اینکه هدف از کمیسیون ماده ۱۰۰، پیشگیری است، اظهار کرد: متأسفانه همه در یک عمل انجام‌شده قرار داریم که بایستی رأی، جریمه و … به‌ندرت به برائت صادر شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه شورای اسلامی شهر از دو سال گذشته به ممیزی شهر ورود کرده است، گفت: ما تا آخر امسال وقت داریم که کل شهر را ممیزی کنیم و امروز در بخش‌هایی از ممیزی پیشرفت کار به بیش از ۹۰ درصد رسید که از مرحله شناسایی تا مرحله‌ای که ما وارد پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شویم، فرآیندی دارد و خود قضات در جریان هستند که از نمایندگان وزارت کشور، دستگاه‌های اجرایی و شورای اسلامی شهر می‌خواهم تا مثل همیشه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون ویژه حریم را تصویب کرد و قرار است پرونده‌های موجود در شورای اسلامی شهر در کمیسیون ویژه حریم رسیدگی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا