استاندار فارس:
شرکت‌های دانش‌بنیان فارس در اجرای پروژه‌های کلان کشور ورود کنند

استاندار فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در اجرای پروژه‌های کلان کشور به عنوان راهی برای رشد و توسعه منطقه می بایست ورود کنند، گفت: این همکاری‌ها به ایجاد فرصت‌های جدید برای همکاری، ارتقاء فناوری‌ها و افزایش توانمندی‌های محلی منجر خواهد شد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدهادی ایمانیه شامگاه امشب ۱۸ فروردین ماه در مراسمی با محوریت تشکیل انجمن شرکتهای دانش‌بنیان، امید و خودباوری را موتورهای اصلی پویایی و تحرک فعالیت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: هر گامی که در جهت توسعه این فعالیت‌ها برداشته می‌شود، باید با انرژی و اشتیاق به روزهای آینده همراه باشد تا در برابر هر چالشی که با آن روبرو شده، بتوان با اعتماد به نفس مقابله کرد و البته ما هم تا حد امکان در کنار این تیم‌ها خواهیم بود و از این پیشروی حمایت می‌کنیم.

او در ادامه، با اشاره به اهمیت تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس، بر لزوم انتخاب هیأت مدیره انجمن بر اساس اصول دموکراسی و تلاش جهت ایجاد سازوکارهایی برای تشویق نخبگان و افراد توانمند به منظور ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد.

مقام ارشد اجرایی استان افزود: باید به افراد نخبه دانشگاهی و توانمند راهنمایی و مساعدت‌های لازم ارائه شود تا آگاهی داشته باشند چگونه می‌توانند یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند، حتی دستیارانی برای انجام کامل فرآیند، از ثبت درخواست تا پیگیری‌های استانی و ملی باید در نظر گرفته شود.

استاندار فارس اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید بازار فروش را به‌خوبی شناسایی کنند و به جای تولید محصول و سپس تلاش برای یافتن بازارهای مناسب برای آن، قبل از تولید، بازارهای متناسب را شناسایی نموده و سپس محصولات را طراحی کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: تشکیل چندین زنجیره ارزش، که از چند شرکت دانش‌بنیان تشکیل شده است، باعث هم افزایی و پیشرفت تدریجی کارها می‌شود و این امکان را به وجود می‌آورد که از تجربیات و تخصص‌های متنوع شرکت‌ها بهره ‌برد و بهبودهای پایدار در فرآیندها و محصولات را فراهم کند.

استاندار فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در اجرای پروژه‌های کلان کشور به عنوان راهی برای رشد و توسعه منطقه ورود کنند، گفت: این همکاری‌ها به ایجاد فرصت‌های جدید برای همکاری، ارتقاء فناوری‌ها و افزایش توانمندی‌های محلی منجر خواهد شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری تور بازدید از پروژه‌های کلان کشور، از جمله عسلویه، می‌تواند یک شروع موفق برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و به آنها امکان آشنایی با نیازمندی‌های این پروژه‌ها و قبول مسئولیت در انجام فعالیت‌ها را بدهد، افزود: تمهیدات لازم برای هماهنگی در این زمینه از سوی استانداری انجام خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به امکان میزبانی از تورهای پروژه‌های کلان کشور و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان به آنها، حمایت استانداری را در این خصوص نیز اعلام نمود.

ایمانیه به ارائه توضیحاتی پیرامون حمایت از تولیدات و توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و گفت: با تصویب توسعه پارک علم و فناوری شیراز به افق هزار هکتار، افزایش فضای پارک به ۲۰۵ هکتار اولین گام برای توسعه این بخش است.

استاندار فارس در خاتمه گفت: همچنین یک قطعه زمین به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه شهرک صنعتی شیراز به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا