بیانیه دانشگاهیان دانشگاه‌های کشور به مناسبت روز جهانی قدس

دانشگاه‌های مختلف کشور با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، بر حضور پر شور آحاد مردم و دانشگاهیان در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کردند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، دانشگاه سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای با دعوت از آحاد مردم  و دانشگاهیان ولایتمدار استان سیستان و بلوچستان  به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران ایرانی در سوریه را محکوم کرد.

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
شهادت هنر مردان خداست، کسانی که عمری در گمنامی در راه خدا جهاد کردند تا پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران سرافراز و برقرار بماند و پاداش این مجاهدت ها را در ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی(ع) با ردای سرخ شهادت بر قامت سبزشان آراسته شد.
آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهیونیستی در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر در عملیات بزرگ طوفان الاقصی مقابل مقاومت فلسطین ، ایستادگی مردم مظلوم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی بار دیگر در اقدامی تروریستی و مذبوحانه با حمله به سفارت ایران در سوریه جنایتی دیگر رقم زد.
شهادت سرداران رشید مدافع حرم، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی و جمعی از همرزمان ایشان در این عملیات تروریستی به دست رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی گواهی بر حقیقت پیروزی خون بر شمشیر است.
رژیم گرگ صفت صهیونیستی که از سر درماندگی در جنگ مستقیم با محور مقاومت به این جنایت تروریستی دست زده است، امروز از منفورترین جنایتکاران در جهان است و نظام استکبار می‌داند که با این اقدامات رذیلانه هرگز نخواهد توانست در اراده‌های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت‌های مسلمان تربیت شده اند، خللی پدید آورد.
نسل جدید فلسطین دریافته است باید سلاح های خود را تنها به سوی دشمن صهیونیستی هدف گیری کند و صف استوار پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران و سراسر جبهه مقاومت اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی این شهدای والامقام و دیگر شهدای اسلام آزادی قدس شریف را رقم خواهد زد و در آینده ای نزدیک، به دست پرتوان رزمندگان محور مقاومت پاسخی سخت و دردناک در انتظار این جنایتکاران خواهد بود.
دانشگاه سیستان و بلوچستان با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهدان نستوه به ملت شریف ایران و خانواده معظم این شهدای والامقام اعلام می دارد راه این شهیدان ادامه خواهد داشت و بی شک سرنوشت اشغالگران قدس فرجامی جز شکست و نابودی نیست.
بدون تردید مردم آزادیخواه جهان و ایران اسلامی بخصوص مردم ولایتمدار استان سیستان و بلوچستان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین با آرمان های امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید پیمانی دوباره خواهندکرد.
پیام رئیس دانشگاه رازی به مناسبت روز جهانی قدس
متن پیام محمّدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

روز جهانی قدس، روز اعلام همبستگی با آرمان فلسطین، نماد وحدت مسلمانان و ناامیدی دشمنان اسلام و یادآور حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی‌مرز است.
رژیم جعلی اسرائیل که هیمنه دروغین و قدرت پوشالی‌اش در طوفان‌الاقصی در هم شکسته شد، چندین ماه است که بر این شکست مفتضحانه خود با کشتار غیرنظامیان و به ویژه کودکان و زنان و مردان مظلوم فلسطین سرپوش می‌گذارد.
این رژیم جنایتکار در ادامه اقدامات نفرت‌انگیز خود برای انتقام از جبهه مقاومت، به ترور مستشاران نظامی و پاسداران مدافع حرم در دفتر کنسولگری ایران در دمشق روی آورد، غافل از آنکه شهادت سرداران و مدافعان حرم آل الله؛ شهید محمدرضا زاهدی و همرزمانش که تربیت یافته مکتب رهبری معظّم انقلاب (حفظه الله تعالی) و حاج قاسم عزیز هستند، عزم پاسداران میهن را برای دفاع از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت راسخ‌تر کرده است چراکه خون حاج قاسم در رگ‌های تمام ایرانیان جاریست.
به یقین بدانید که اگر نگوییم موضوع امروز غزه مهمترین مسأله‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی ایران نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است؛ قطعاً امروز نجات ملّت مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه قهرمان مهمترین هدف غایی انقلاب و مأیوس‌کننده دشمنان اسلام، انقلاب و محور مقاومت است که حضور پرشکوه شما در راهپیمایی روز جهانی قدس تقویت‌کننده این مسیر نورانی خواهد بود.

پیام رئیس دانشگاه تفرش به مناسبت روز جهانی قدس
سهیل واشقانی فراهانی، رئیس دانشگاه تفرش، در آستانه روز جهانی قدس ضمن دعوت از آحاد مردم و دانشگاهیان به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، با صدور پیامی، شهادت ۷ مستشار ایرانی حاضر در سوریه را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:

روز جهانی قدس تدبیر هوشمندانه و یادگار جاویدان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام‌خمینی (ره ) و نماد اتحاد جهان اسلام در حمایت از ملت فلسطین و پایان دادن به سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های اشغالگران قدس است.

امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این روز را بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌کنند، غافل نمانند.

امسال در شرایطی به استقبال “روز جهانی قدس” می‌رویم و برای حمایت از ملت مظلوم و بی‌دفاع آماده می‌شویم؛ که رژیم غاصب صهیونیستی در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر در برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، در اقدامی مذبوحانه و از سر استیصال اقدام به حمله و تخریب ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه نمود که موجب به شهادت رسیدن سرداران رشید مدافع حرم “سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی” و “سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی” از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه این عزیزان گردید.

اینجانب ضمن محکومیت شدید جنایاتی که امروز در غزه  و سایر بخش‌های پیکر مجروح امت اسلام رخ می‌دهد و حمایت‌ها و سکوت‌هایی که منجر به تشدید این جنایات می‌شود؛  از همه دانشگاهیان و همشهریان عزیز دعوت می‌کنم تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، خشم خود را از این حرکت سخیف رژیم زبون اعلام کرده و مجددا همبستگی خود با مردم فلسطین و کودکان مظلوم غزه را به جهانیان نشان دهند.
پیام دعوت به راهپیمایی روز قدس رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس ‏شناسی و علوم جوی 
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در پیامی ضمن تسلیت شهادت ۷ نفر از ‏مستشاران نظامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه، از آحاد مردم ‏شریف ایران اسلامی، اعضای هیئت علمی و کارکنان پژوهشگاه به حضور در راهپیمایی روز جهانی ‏قدس، دعوت کرد.‏

متن پیام مرتضی توکلی به شرح زیر است:‏

بسم الله الرحمن الرحیم ‏
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا ‏تَبدیلًا
سلام و رحمت خداوند بر شهدای اسلام از صدر تا کنون

در آستانه روز جهانی قدس، در تجاوز هواپیما‌های رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی به ساختمان ‏کنسولگریِ ایران در دمشق، تعدادی از فرزندان عزیز ایران اسلامی، به دست جنایتکار رژیم سخیف ‏و جعلی صهیونیست به شهادت رسیدند.‏
ضمن عرض تسلیت شهادت سردار «محمد زاهدی»، سردار «محمدهادی حاجی رحیمی» و تنی ‏چند از مستشاران عزیز ایرانی در سوریه به محضر رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران اسلامی ‏و خانواده‌های معزز ایشان، ان شاالله همگی با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، همچون ‏سالیان گذشته خشم خود را از تجاوزات رژیم غاصب صهیونیست اعلام نموده و همبستگی خود را ‏با مردم فلسطین و کودکان مظلوم غزه به جهانیان نشان خواهیم داد.‏

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا