بیشترین و کمترین شهریه دریافتی دانشگاه‌ها از دانشجویان بین‌الملل تعیین می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: یکی از کار‌های ما تدوین آیین نامه‌هایی است که سطح و کف هزینه‌ای که دانشگاه در سطح یک، دو و سه دریافت می‌کند مشخص باشد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، هاشم داداش‌پور با اشاره به شهریه دریافتی دانشگاه‌ها از دانشجویان بین‌الملل گفت: هر دانشگاهی بسته به خدماتی که ارائه می‌دهد ممکن است شهریه خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به تاثیر سطح دانشگاه‌ها و تاثیر آن بر شهریه دانشجویان خارجی افزود: طبییعی است در دانشگاه سطح یک، دو و سه شهریه تفاوت دارد و اگر دانشجوی بین‌المللی تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور داشته باشد خدمات بهتری را دریافت می‌کند و در ازای آن شهریه بیشتری را می‌پردازد. داشنجو حق انتخاب دارد که دانشگاه برتر را انتخاب کند و شهریه بیشتری بپردازد یا با تحصیل در دانشگاه سطح ۳ هزینه کمتری پرداخت کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با دانشجو، تصریح کرد: آن چیزی که مشخص است این است که شهریه دانشگاه‌ها نسبت به کشورهای همجوار باید رقابتی باشد.

وی حق انتخاب محل تحصیل را حق دانشجو دانست و افزود: یکی از ارکانی که دانشجو برای خود قائل است این است که در دانشگاهی حضور داشته باشد که هزینه کمتر و کیفیت بهتری داشته باشد.

داداش‌پور گفت: ما آرزو دارم که دانشجویان بین‌الملل ایران را برای تحصیل انتخاب کنند، اما این انتظار زمانی محقق می‌شود که دانشگاه بتواند هزینه خود را رقابتی کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان از تدوین آیین‌نامه شهریه دانشجویان بین‌الملل خبر داد و گفت: یکی از کار‌های ما تدوین آیین نامه‌هایی است که سطح و کف هزینه‌ای که دانشگاه در سطح یک، دو و سه دریافت می‌کند مشخص باشد.

داداش‌پور گفت: دانشگاه طبق آن طیف می‌تواند در قبال خدماتی که به دانشجوی بین‌الملل ارائه می‌دهد شهریه دریافت کند. اگر این آیین نامه مصوب شود کمتر در این زمینه مشکل ایجاد می‌شود و شهریه‌هایی که گرفته می‌شود بیشتر از کشور‌های منطقه نخواهد بود که در رقابت با کشور‌های منطقه از حیث هزینه‌ای باز بمانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا