اجرای طرح «سرباز ماهر» در استان خراسان رضوی

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: در طی سال گذشته طرح سرباز مهارت به همت این سازمان در سه پادگان آموزشی این استان اجرا شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر احمد مولودی با بیان این مطلب افزود: این طرح در سه پادگان آموزشی قرارگاه پدافندهوایی شمال شرق کشور در مشهد،  شهید مطهری در نیشابور و جوادالائمه(ع) در سبزوار اجرا شد.

به گفته وی، طرح سرباز ماهر یا همان دوره مهارت آموزی به سربازان، یکی از طرح هایی است که به صورت مشترک توسط جهاددانشگاهی و با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین وزارت ورزش و جوانان در حال برگزار شد و در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف مهارت افزایی و آشنایی سربازان با کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی و همچنین فراگرفتن مهارت های هفت گانه زندگی اجرا می‌شود.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: آموزش‌های طرح سرباز ماهر در قالب دو دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی» در قالب 24 ساعت آموزش و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» در قالب 24 ساعت آموزش، جمعا 48 ساعت به سربازان وظیفه آموزش داده می‌شود و پس از مطالعه کتاب آموزشی و آزمون در پایان دوره گواهینامه به صورت الکترونیکی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا