هوشمندسازی و ترویج استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌منظور کنترل ترافیک

شهردار کلان‌شهر شیراز به انجام پروژه‌های ترافیکی در راستای ساماندهی ترافیک و سهولت تردد شهروندان تأکید و عنوان کرد: توجه به دستگاه‌های هوشمند و نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی از مهم‌ترین سیاست‌های این مدیریت برای نظارت و کنترل بر ترافیک در شیراز است که منجر به کاهش سوانح رانندگی شده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با حضور در پارکینگ‌های موقت نوروزی، کارگاه ساخت تجهیزات ترافیکی و همچنین حضور در مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک از اقدامات و خدمات‌دهی شبانه‌روزی این مجموعه به شهروندان و مسافرین نوروزی بازدید کرد.

شهردار شیراز در این بازدید که علیرضا اسکندری عضو شورای اسلامی شهر و جمعی معاونین و مدیران شهرداری شیراز نیز حضور داشتند، ضمن نظارت بر خدمات‌دهی پارکینگ‌های موقت نوروزی اظهار کرد: ایجاد پارکینگ‌های موقت نوروزی در نقاط پرتردد و معابر اطراف اماکن گردشگری از اقدامات ویژه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به‌منظور رفاه حال میهمانان در شهر شیراز است.

وی همچنین با حضور در کارگاه اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز واقع در خیابان کارگر از مراحل ساخت و تعمیر علائم و تجهیزات ترافیکی بازدید و توانمندی‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک را درزمینه تولید تجهیزات ترافیکی و صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی برای پشتیبانی و استفاده از این ظرفیت‌ها در اجرای پروژه‌های نصب و تجهیز علائم ترافیکی سطح شهر حائز اهمیت عنوان کرد.

اسدی ضمن حضور در مرکز کنترل ترافیک آخرین وضعیت ترافیکی سطح شهر، ورودی‌های شیراز و پایش‌های صورت گرفته را بررسی و دستورات لازم برای انجام تمهیدات لازم و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافرین نوروزی صادر کرد.

وی با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده در این بازید در سال گذشته بیش از ۶۰ سامانه کنترل محدوده کم آلاینده و ۳۴ سامانه سرعت‌سنج جدید در شیراز نصب‌شده است و در سال جدید ۵۰ سامانه جدید سرعت‌سنج و نزدیک به ۲۰۰ سامانه نظارت تصویری در شیراز نصب می‌گردد.

کنترل و نظارت بر کمربندی جنوب از دیگر برنامه‌های این مدیریت در سال جدید برشمرد و اعتبارات این مدیریت با حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز رشد چند برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.

شهردار کلان‌شهر شیراز به انجام پروژه‌های ترافیکی در راستای ساماندهی ترافیک و سهولت تردد شهروندان تأکید و عنوان کرد: توجه به دستگاه‌های هوشمند و نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی از مهم‌ترین سیاست‌های این مدیریت برای نظارت و کنترل بر ترافیک در شیراز است که منجر به کاهش سوانح رانندگی شده است.

وی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های هوشمند با بهره‌گیری از کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان قطعاً مؤثر خواهد بود.

شهردار شیراز پیگیری و هدف‌گذاری پروژ‌ه‌های ترافیکی را در سال ۱۴۰۳ قابل‌توجه دانست و افزود: امروز دنیا با هوشمند سازی و ترویج استفاده از وسایط حمل‌ونقل عمومی ترافیک را کنترل می‌کند، بنابراین با گسترش وسایط حمل‌ونقل عمومی، فرهنگ‌سازی و آموزش شیراز را به یک شهر قانون‌مدار مبدل کنیم.

اسدی توسعه خطوط مترو، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچون تاکسی و اتوبوس و تغییر ذائقه مردم برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌جای خودروهای شخصی را از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که در سال جدید انتظار می‌رود تا حوزه حمل‌ونقل و ترافیک آن‌ها را انجام دهد‌.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری شیراز پروژه‌های ساخت بزرگراه را در حال انجام دارد و باید برنامه‌ریزی ما به‌گونه‌ای انجام شود که پروژه‌های مذکور تأثیر به سزایی را در کاهش ترافیک شهر ایجاد کنند و آموزش شهروندان نیز در همین راستا مؤثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا