حیات و جهش صنایع خلاق و فرهنگی با جذب سرمایه

اولین رویداد جذب سرمایه و هم‌افزایی زیست‌بوم خلاق و فرهنگی ایران با استقبال سرمایه‌گذاران و برترین تیم‌های خلاق و فرهنگی برگزار شد. مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی افزود: جذب سرمایه در صنایع خلاق و فرهنگی امر حیاتی برای رشد این زیست‌بوم است و ایران خلاق در این رویداد، با تجمیع ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی در جهت رشد و توسعه زیست بوم در نقطه درستی ایستاده است.

سجاد صالحی دبیر ایران خلاق گفت: برگزاری «اینجا زمستان نیست» با هدف تبیین ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی به سرمایه‌گذاران، گامی مهم درجهت شناسایی ظرفیت‌های استارت‌آپی کشور در این حوزه بود به‌طوری که بیش از ۲۰ سرمایه‌گذار و صندوق مطرح خصوصی و دولتی از طریق پلتفرم و سکوی تخصصی با ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی آشنا شدند و زمینه برای جذب سرمایه در این بخش فراهم شد.

وی درباره برنامه‌های آینده ایران خلاق افزود: هدف نهایی ایران خلاق، جلب توجه و اعتماد به صنایع خلاق و فرهنگی به‌عنوان یکی از صنایع استراتژیک است که بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی را رفع می‌کند. از این رو در سرفصل‌های بعدی خود به دنبال شناسایی و ارتقای ظرفیت‌های استانی متنوع‌تری در این زیست‌بوم برای ارائه به سرمایه‌گذاران هستیم.

نفیسه شاهی نوری، مدیرعامل خانه خلاق ایلسا گفت: در رویداد «اینجا زمستان نیست» تمام تلاش ما انتخاب طرح‌ها با نگاه استانی و ملی بوده است. علاوه بر آن در دسته بندی طرح‌ها، از تنوع صنایع خلاق و فرهنگی بهره بردیم. در نهایت، استارت‌آپ‌هایی از تهران، قم، شیراز، تبریز، زنجان و اصفهان با موضوعات متنوع در صنایع خلاق موفق به ارائه کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذاران شدند.

در ادامه محمد همدانی تهیه کننده انیمیشن پسر دلفینی، محمدحسین نخچی دبیر کارگروه اسباب بازی ستاد توسعه فناوری نرم و فرهنگی و مسعود استادحسین بنیانگذار مجموعه گردشگری سلامت دهکده ایرانی به بیان تجربیات خود در این عرصه و ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی پرداختند.

یکی از نوآوری‌های این رویداد طراحی پلتفرم تخصصی جذب سرمایه بود. در این رویداد برای اولین بار فرایند شناسایی، ارزیابی و امتیازدهی به استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده از طریق طراحی پلتفرم و سکوی تخصصی انجام شد به طوریکه از حدود ۹۰ طرح ثب‌نام شده در سامانه ایران خلاق از سراسر کشور، ۶۰ طرح برای داوری انتخاب شده و پس از ارزیابی در سامانه توسط داوران، ده تیم برای ارائه و ده تیم برای بخش نمایشگاه انتخاب شدند.

در نهایت صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد نظرات نهایی خود را از طریق پلتفرم و سکوی جذب سرمایه در سامانه ایران خلاق اعلام خواهند نمود.

«اینجا زمستان نیست» اولین رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی، به همت دبیرخانه ایران خلاق، خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی ایلسا و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی با حضور صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران، نمایندگان وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کسب‌وکار‌های خلاق در دهکده ایرانی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا