برنامه‌های جامع برای استقبال از نوروز در استان فارس

اقدامات گسترده در حوزه تنظیم بازار و خدمات رفاهی

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از اقدامات گسترده در حوزه تنظیم بازار و خدمات رفاهی جهت استقبال از نوروز در این استان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد فرخ زاده امروز 26 اسفندماه در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام شده در ستاد تسهیل سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: از چند ماه گذشته، تیم‌های متعدد زیر مجموعه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در سطح استان آغاز به کار کرده‌اند، این تیم‌ها شامل کمیته‌های خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، نیروهای انتظامی و امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی با ادارات شهری و روستایی، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و رفع شکایات و نظارت بر فضاهای اقامه نماز در مسیرهای حمل و نقل می‌باشند.

او افزود: با توجه به اهمیت سلامت میهمانان نوروزی و پیشگیری از حوادث جاده ای که معمولا در ۳۰ کیلومتر مانده به مقصد با توجه به خستگی رانندگان بیشتر به وقوع میپیوندد، 40 ایستگاه در مبادی ورودی استان برای خدمات رسانی به استقبال میهمانان نوروزی خواهند رفت.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: تلاش کردیم با همکاری امور عشایر و گروههای مردمی و ایجاد این ایستگاه ها در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها، ایمنی مردم بیش از پیش تامین گردد. این تصمیم براساس آمار تصادفات در این محدوده اتخاذ شده است تا رانندگان در صورت لزوم، در این ایستگاه‌ها استراحت کنند.

سینا

فرخ‌زاده ادامه داد: معرفی آداب، سنن و صنایع دستی فارس، ویژه برنامه های نوروزی و رمضانی، فروش محصولات عشایر، توزیع افطاری های ساده، برپایی نماز جماعت و…از برنامه های این ایستگاه هاست.

فرخ‌زاده اطلاعاتی درباره اسکان مسافران نوروزی ارائه داد و اعلام کرد: ۹۷۰ مدرسه توسط اداره‌کل آموزش و پرورش برای این منظور در نظر گرفته شده است. همچنین، 68 پایگاه اسکان و 46 خانه معلم در سراسر استان تدارک دیده شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، ظرفیت اقامت روزانه در ایام نوروز را برابر با ۴۱ هزار و 390 نفر در استان اعلام کرد و گفت: از این ظرفیت، ۲۲ هزار و 300 نفر سهم شیراز است.

او تصریح کرد: در حوزه تنظیم بازار، اقداماتی مانند واردات ۱۰ هزار تن گوشت از کشورهای پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان، ذخیره‌سازی ۲ هزار تن گوشت مرغ، جوجه‌ریزی به میزان ۶ میلیون قطعه و تامین حبوبات از کشورهای روسیه و قرقیزستان انجام شده است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه 3314 نانوایی در استان فارس جهت تامین نان در این ایام فعالیت خواهند داشت گفت: تامین کافی شکر برای تهیه شیرینی‌جات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیز پیش‌بینی شده است.

او از تامین 28 هزار واحد پارکینگ دائم و موقت برای ایام نوروز از سوی شهرداری خبر داد و گفت: 1750 متر زمین بدون کاربری خاصی نیز برای افزایش مساحت پارکینگ‌ در نوروز، با دریافت مجوز تبدیل به پارکینگ شده‌اند.

فرخ‌زاده اظهار داشت: در حوزه کمیته امداد و نجات نیز کل نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل هستند و ۴ هزار و ۹۳۵ نفر نیروی فعال از جمعیت داوطلب استان در این زمینه فعالیت خواهند کرد و ۲۶۳ دستگاه آمبولانس هم آماده خدمت رسانی خواهند بود.

او خاطر نشان کرد: در زمینه فروشگاه‌های کالاهای اساسی، یک هزار فروشگاه با اعلام آمادگی برای ارائه تخفیف‌های 5 تا 25 درصدی به مشتریان فعالیت می‌کنند. همچنین، سامانه ۱۲۴ اداره صمت برای دریافت شکایات مشتریان فعال است.

او با اشاره به اینکه در ایام نوروز، حدود ۱۵۰۰ واحد گشت در استان مستقر خواهند شد، گفت: سارقینی که مخل امنیت مردم بودند جمع‌آوری شدند و همچنین افرادی که در چهارشنبه‌ پایان سال خطرآفرینی کرده بودند به مراجع مربوطه ارجاع شدند تا مسافرین در امنیت کامل سفر خود را به انجام رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا