هشدار اداره کل حفاظت محیط زیست فارس:
ممنوعیت رهاسازی گونه‌های غیربومی در طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با تأکید بر اهمیت حفظ تنوع زیستی، از انتشار گونه‌های غیربومی در محیط طبیعی هشدار داد و این اقدام را تحت هر شرایطی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، عطا پورشیرزاد امروز 26 بهمن ماه، ضمن هشدار در خصوص خرید و رهاسازی گونه‌های مهاجم مانند لاک‌پشت گوش‌قرمز و ماهی‌گلی در منابع آبی مانند رودخانه ها و دریاچه ها و خرید گونه های در معرض تهدید سمندر لرستانی، لاک‌پشت برکه‌ای، لاله واژگون و مار آبی که موجب برداشت آنها از طبیعت، به ویژه در ایام نوروز می شود، گفت: حوض‌های واقع در باغ‌های شهری مکان مناسبی برای تحویل و نگهداری لاک‌پشت گوش‌قرمز و ماهی‌گلی هستند.

پورشیرزاد اضافه کرد: رهاسازی این جانوران در طبیعت می‌تواند به اکوسیستم‌های طبیعی و گونه های وحشی آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با تأکید بر ضرورت حفظ ذخایر ژنتیکی، از مردم خواست با آگاهی از پیامدهای خرید گونه های حیات وحش و حتی جانوران غیر بومی، به حفظ تنوع زیستی و سلامت محیط زیست کمک کنند.

پورشیرزاد در ادامه به عواقب رهاسازی گونه‌های مهاجم در طبیعت اشاره کرد و گفت:اگر لاک‌پشت گوش‌قرمز و ماهی‌گلی در طبیعت رها شوند، می‌توانند با گونه‌های بومی رقابت کرده و آن‌ها را از بین ببرند. از طرف دیگر صید یا برداشت گونه های حیات وحش از طبیعت مانند سمندر لرستانی، لاک‌پشت برکه‌ای، مار آبی و لاله واژگون ممنوع است و در صورت مشاهده فروش غیر قانونی حیات وحش، با متخلفین برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا