استان فارس آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی با ۱۶۰ ایستگاه خدماتی

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر گفت: بر طبق مصوبه کمیته راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر گردید با مشارکت امور عشایر و گروه های مردمی ۱۶۰ ایستگاه شادی به مردم در نوروز خدمات رسانی انجام دهند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، محمد فرخ زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت میهمانان نوروزی و پیشگیری از حوادث جاده ای که معمولا در ۳۰ کیلومتر مانده به مقصد با توجه به خستگی رانندگان بیشتر به وقوع میپیوندد، ۴۰ ایستگاه در مبادی ورودی استان برای خدمات رسانی به استقبال میهمانان نوروزی خواهند رفت.

وی بزرگترین چالش استان در ستاد خدمات سفر را بحث ترافیک و حمل و نقل جاده ای دانست و اظهار داشت: تلاش کردیم با همکاری امور عشایر و گروههای مردمی و ایجاد این ایستگاه ها در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها ایمنی مردم بیش از پیش تامین گردد. معرفی آداب، سنن و صنایع دستی فارس، ویژه برنامه های نوروزی و رمضانی، فروش محصولات عشایر، توزیع افطاری های ساده، برپایی نماز جماعت و…از برنامه های این ایستگاه هاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مناسبت‌های مختلفی در سال موجب جذب گردشگر به استان میشود و ستاد خدمات سفر به صورت دائمی فعال است، نیازمند احداث سکوهایی برای خدمت رسانی دائم به مردم هستیم که برق و تابلو راهنما و امکانات برای آن فراهم باشد و عشایر عزیز و موکب داران برای هر مناسبت با مشکل زیرساختی مواجه نشوند و این سکوها به کمک دهیاری ها و شهرداری های استان میتواند ایجاد شود لذا تلاش کردیم با همکاری شوراهای استان، این زیرساخت ها فراهم گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا