حضور یاوران فرهنگی در ۴۰ دانشگاه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مجموعه‌ای از روحانیون آشنا با فضای بین‌الملل به عنوان یاوران فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها در ۴۰ دانشگاهی که تعداد بیشتری دانشجویان بین‌الملل جذب کردند حضور دارند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، دانشجویان بین‌الملل را فرصت بزرگی برای نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی و با رشد آموزش عالی کشور ما، ظرفیت‌هایی ایجاد شده که باید آن را قدر بدانیم.

وی با ذکر مصادیق پیشرفت آموزش عالی گفت: توسعه مراکز آموزش عالی، افزایش تعداد هیئت علمی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان به طوری که اکنون نزدیک به چند صد هزار صندلی خالی در مجموعه آموزش عالی کشو داریم. همچنبن  رشد علمی و جایگاه ارزشمند علمی دانشگاه‌های ما در دنیا طرفیتی را ایجاد کرده تا بتواینم برای توسعه قلمرو  علمی کشور تلاش کنیم.

رستمی پذیرش دانشجوی خارجی را  یکی از موثر‌ترین راه‌های توسعه دانست و افزود: ورود دانشجویان بین‌المللی به هر کشور ضمن رونق اقتصادی و گردش مالی، فرهنگ و داده‌های آموزشی، علمی و اجتماعی آن کشور را منتتقل می‌کند که عملا باعث توسعه مخاطب و زبان در دنیا می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به مسئولیت این نهاد در حوزه دانشجویان بین‌الملل گفت: مجموعه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در شورای راهبردی برنامه‌ریزی برای دانشجویان بین‌المللی مسئولیت دبیرخانه را به عهده دارد و مجموعه سیاست‌گذاری‌های حوزه دانش‌آموختگی، پذیرش، آموزش، پژوهش، و فرهنگ را انجام می‌دهد  و همکاری‌های خوب و نظارت خوب در مجموعه آموزش عالی وجود دارد.

وی با اشاره به حضور روحانیون آشنا به فضای بین‌الملل در دانشگاه‌ها گفت: مجموعه‌ای از روحانیون آشنا با فضای بین‌الملل به عنوان یاوران فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور دارند.

وی تصریح کرد: یاوران فرهنگی دانشجویان در ۴۰ دانشگاهی که تعداد بیشتری دانشجویان بین‌الملل جذب کردند حضور دارند و مجموعه‌ای از ارتباطات و فعالیت‌ها  در نهاد مستقر است که همه با هدف استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان بین‌الملل به نفع ملت‌های منطقه و تبادلات بین‌المللی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا