ثبت کلینیک همدان در سایت جهانی پوکی استخوان

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر همدان گفت: کلینیک fls‌ همدان به عنوان مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات یکپارچه شکستگی ثانویه در ایران در سایت بین المللی پوکی استخوان ثبت شد.

دکتر راضیه سادات میرمعینی افزود: پنج مرکز در کشور اقدام به راه اندازی کلینیک استئوپاد کرده که کلینیک موجود در همدان با رعایت استانداردهای لازم موفق به ثبت این کلینیک در سایت بین المللی پوکی استخوان شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر همدان همچنین با بیان اینکه کلینیک پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه در مرکز ترومای بیمارستان بعثت راه اندازی شده است،گفت: این کلینیک که استئوپاد نام گرفته پنجمین کلینیک فعال کشور است.

میرمعینی افزود: این کلینیک در سطح جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس سطح فعالیت، برند جهانی دریافت خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون در این مرکز که حدود یک ماه از آغاز فعالیت آن می گذرد بیش از ۹۴ پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گروه هدف این کلینیک افراد بالای ۵۰ سال هستند که دچار شکستگی با ضربه های خفیف شده و به این بیمارستان مراجعه داشته و احتمال وجود پوکی استخوان در آنها بالاست.

میرمعینی ادامه داد: برای این افراد ضمن تشکیل پرونده الکترونیک، ویزیت تخصصی، انجام بررسی های کلینیکی و پاراکلینیک و در صورت تشخیص پوکی استخوان تجویز داروهای مرتبط که منجر به کاهش شدت پوکی استخوان و کاهش شکستگی خواهد شد انجام می شود.

وی افزود: آموزش و مشاوره مرتبط با کاهش خطر سقوط به افراد مبتلا به پوکی استخوان نیز ارائه می شود.

میرمعینی افزود: اجرای این برنامه ها به افزایش سال‌های عمر با کیفیت افراد کمک شایانی می کند.

وی اظهارکرد: یکی از بیماریهای خاموش غیرواگیر، پوکی استخوان است که درصد بالایی از افراد بالای ۵۰ سال از نظر وضعیت تراکم استخوان مشکل داشته و در مرحله کاهش تراکم و یا در مراحل پیشرفته تر یعنی پوکی ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ قرار دارند که میزان بروز ﺍﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭی ﺩﺭ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر همدان گفت: ﻳکی ﺍﺯ ﻣﻌﻀﻼﺕ پوکی استخوان شکستگی استخوان های بزرگ بدن مثل لگن ﻭ ﺯﺍﻧﻮﺳﺖ کﻪ گاهی ﺑﺎﻋﺚ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻭ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺯﻳﺎﺩ، گاهی تکرار شکستگی با عوارض بیشتر ﻭ در نهایت ﻓﻮﺕ ﻓﺮﺩ می ﺷﻮﺩ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا