بازدید ۱۳ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از بازدید ۱۳ هزار و ۸۸۱ گردشگر خارجی از ابتدای سال از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان خبرداد.

محسن معصوم علیزاده افزود: آمار گردشگران داخلی بازدید کننده از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان نیز دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر بوده است.

وی همچنین گفت: انجام ۶ فصل کاوش‌های باستان شناسی شامل کاوش لائودیسه در نهاوند، کاوش تپه جین آباد در اسدآباد، بهره برداری از مخزن امن اشیای فرهنگی و انتقال بخشی از اموال تاریخی و فرهنگی به آن، ادامه احداث و تکمیل موزه منطقه ای هگمتانه، استفاده و بهره مندی از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در راستای مرمت آثار تاریخی، بهره مندی از حضور بخش خصوصی در راستای مرمت و احیای بناهای تاریخی از اقدامات حوزه معاونت میراث‌فرهنگی در دولت سیزدهم است.

معصوم علیزاده اظهار کرد: صدور ۲۱ مورد مجوز ایجاد برای احداث انواع تاسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی و تفریحی و تسهیل‌گری اجرای ۱۱ پروژه مهم و اثرگذار اقامتی، پذیرایی و تفریحی انجام شده که تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد و شامل پنج مجتمع گردشگری، پنج هتل، فضای اقامتی و پذیرایی و یک منطقه نمونه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و هزار و ۹۱۷ نفر اشتغال را در پی دارد.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا