سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
مشکلات از طریق تحقیقات دانشگاهی برطرف می‌شود

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مشکلات پیچیده‌‌ای که در جامعه وجود دارد می توانیم با تحقیقات پشتیبانی کنیم که این مسأله سبب گشایش در صنعت هم شود.
به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه امیرکبیر، علیرضا رهایی در «رویداد AUT THINK» دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خیلی خوشحال هستم که برخی مشکلات پیچیده‌‌ای که وجود دارد با همین تحقیقات پشتیبانی می‌شود و گشایش را در صنعت ایجاد می‌کند و این قدم‌ها و انجام کارهای تحقیقاتی باعث رشد برای کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور در تولیدات علمی از ۵۲ به رتبه  ۱۵ رسیده است، افزود: این موفقیت‌ها به سهولت به دست نیامده و هر روز شاهد جهش علمی هستیم و در این فضای رقابتی که در کشور است با صعود مواجه است و در زمینه‌های نانو و.. در سطح دنیا در رتبه اول را کسب کردیم.

وی افزود: با همتی که جوانان داشتند و توان و طرفیت علمی که در کشور شاهد هستیم به این موفقیت‌ها در عرصه تولیدات علمی رسیدیم و در درجه اول از اساتید و دانشجویان که مجری هستند تشکر کنیم که با مشکلاتی که وجود دارد به این طرح‌ها رسیدگی کردند، امیدواریم با ثبات این راه را ادامه دهند.

رهایی ادامه داد: از اساتید و دانشجویان می‌خواهیم به زمان‌بندی توجه کنند و با حمایت‌های صورت گرفته از سمت دانشگاه، بتوانند طرح‌ها را به سرانجام برسانند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد یادآور شد: در این رویداد از طرح های منتخب به میزان یک میلیارد و ۶۰۰هزار تومان حمایت می شود.

وی با بیان اینکه هر یک از ۱۶ طرح منتخب مشمول ۱۰۰ میلیون تومان حمایت می شوند، افزود: این میزان حمایت به صورت مشترک با همکاری خیرین علم و فناوری پرداخت می شود به گونه ای که ۵۰درصد آن از سوی دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر از سوی خیرین تامین می شود.

رهایی اضافه کرد: این حمایت ها برای تولید پروتوتایپ (نمونه اولیه) است و برای تجاری سازی این دستاوردها احتمالا با برگزاری رویدادی با حضور صنایع،  اقدام به جذب سرمایه برای تجاری سازی آنها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا