آموزش کارشناسان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کیمیاپلاس

دومین دوره از طرح «کیمیاپلاس» با عنوان پرورش کارشناس سرمایه‌گذاری خطرپذیر با همکاری دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.
به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، این طرح که در سال ۱۳۹۶ اولین دوره خود را با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و گروه مالی شریف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موفقیت پشت سر گذاشت، سعی دارد اهداف خود را با برگزاری دوره های آموزشی و بینشی، تور و بازدید و کارآموزی در حوزه های استارتاپی و اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور ادامه دهد و در این راستا نیروهای کارشناس و متبحری به این عرصه معرفی کند.طرح کیمیا شامل ۱۰۰ ساعت آموزش تخصصی و ۸۰ ساعت کارآموزی است و افراد شرکت‌کننده می‌توانند از خدمات منتورینگ و مشاوره‌ کارشناسان نیز در طول این دوره بهره ببرند.

در این دوره آموزش جامع و تخصصی برای کسب مهارت‌های لازم برای پرورش کارشناس خبره سرمایه گذاری خطرپذیر به کارشناسان فعال در زیست‌بوم نوآوری اعم از مراکز نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق های پژوهش و فناوری و سایر علاقمندان ارائه می‌شود.در این دوره به مدت سه هفته غیرمتوالی، مباحثی در حوزه انواع روشهای تامین مالی، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، مدل کسب و کار استارتاپ ها و SMEها، تحقیقات و مطالعات بازار، قراردادهای سرمایه‌گذاری، ارزشگذاری و … ارائه خواهد شد.