ماموریت مهم مهدی عباسی
پارک علم و فناوری البرز جایگاه سوم را هدف گرفت

رئیس پارک علم و فناوری البرز در ششمین نشست گروه کاری پژوهش و فناوری و نوآوری گفت: هدف‌گذاری پارک البرز رسیدن به جایگاه سوم کشوری است.
به گزارش سیناپرس از پارک علم و فناوری البرز، ششمین نشست گروه کاری پژوهش و فناوری و نوآوری با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و با حضور شیرزاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در پارک‌ علم و فناوری البرز برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز در این نشست با اشاره به ظرفیت بسیار بالای این پارک، گفت: هدف ما رسیدن به جایگاه سوم استان البرز به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان  درمیان سایر استان های کشور است.

مهدی عباسی با اشاره به توان پارک علم و فناوری  برای رسیدن به جایگاه استان البرز سوم میان استان‌های کشور، تصریح کرد: این جلسه در راستای تحقق این هدف برگزار شده است که بتوانیم رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهیم و در حال حاضر استان البرز در رتبه چهارم قرار دارد.

وی ادامه داد: این جلسه در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی برگزار شده که به جرات می‌توان گفت اولین مجموعه‌ای است که واحدهای تحقیقاتی در آن در کنار واحدهای تولیدی قرار گرفته‌اند، در واقع پارک علم و فناوری استان در کنار موسسات تحقیقاتی قرار گرفته است.

عباسی تاکید کرد: پارک علم و فناوری البرز در تمام ابعاد به موضوعات مختلف توجه خواهد کرد و یکی از این موضوعات صادرات است‌، ما اگر بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که قابلیت رقابت در بازارهای بین‌المللی را داشته باشد، زمانی که تحریم وجود نداشته باشد و درهای بازارهای جهانی به سوی ما باز شود می‌توانیم محصولات خود را در سطح بین‌المللی ارائه کنیم و از آنها کسب درآمد داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به میزان صادرات این پارک، گفت: میزان صادرات ما هفت میلیون یورو بوده که تلاش ما این است تا آن را به ۱۴ الی ۱۵ میلیون یورو برسانیم، یکی دیگر از موضوعات نیز بحث گیاهان دارویی است و به دنبال بازاریابی برای این حوزه در کشورهای اروپایی هستیم و البرز با ثبت بیش از ۵۰۰ محصول رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

شیریزاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان در این رویداد ضمن استقبال از ارائه گزارش جامعی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای ایجاد ساختارهای نوین نوآوری و فناوری در استان توسط رئیس پارک علم و فناوری،  با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه حوزه علم و فناوری در راستای توسعه اقتصادی،  بهره مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق برای حل مشکلات تولید بسیار مهم و ضروری دانست و از فعالیت‌های ارزشمند و ملی فناوران سخت کوش مجموعه پارک تقدیر و تشکر کرد.

 وی افزود: برای توسعه و رشد اقتصادی، شاهد آسیب‌های اقتصادی خواهیم بود که باید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آسیب‌ها را کاهش دهیم و در این خصوص برای هرگونه تعامل و حمایت آماده هرگونه حمایت و همکاری هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان عنوان کرد: با اشاره به ضرورت و اهمیت تعامل حوزه‎های پژوهشی با مبادی اجرائی در نظام تصمیم‎گیری کشور، خواستار تبیین سازوکاری در راستای عملیاتی شدن این مهم شدند.

گفتنی است در این رویداد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان و هیئت همراه با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از مجموعه دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان البرز بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا