جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ در پارک علم و فناوری یزد

جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ در قالب رویداد پژوهش‌های کاربردی مسئله محور در استان یزد برگزار شد.
به گزارش سیناپرس از پارک علم و فناوری یزد، پس از برگزاری موفقیت‌آمیز رویدادهای رقابتی ریسرچ‌پیچ ۲۰۲۴ اینوتکس در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، این بار جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ با همکاری پارک علم و فناوری استان یزد در شهر یزد به میزبانی این پارک برگزار شد.رویداد ریسرچ‌پیچ در این استان شاهد ثبت ۴۳ طرح پژوهشی بود که پس انجام ارزیابی اولیه، ۱۲ طرح موفق به راهیابی به بخش ارائه حضوری شد.

همچنین در افتتاحیه این رویداد ابتدا محمدحسین عسکری، مدیرکل جذب و پذیرش واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس، درخصوص پارک فناوری پردیس و اینوتکس توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه علی اکبر قیومی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری یزد درخصوص ایجاد پارک‌ و هم‌افزایی بین پارک و شرکت‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

گفتنی است از میان پژوهش‌های ارائه شده چهار طرح پژوهشی در حوزه‌های ذیل برگزیده شدند:

-حوزه معدن و صنایع معدنی: طرح طراحی و تولید آلیاژهای شیشه‌ای پایه آهن بر پایه بهبود خواص فیزیکی، مکانیکی و مغناطیسی (پریسا رضایی)

-حوزه آب، انرژی و محیط زیست:طرح تولید مایکو کامپوزیت (سیمین نصرتی)

-حوزه برق، الکترونیک و رباتیک: طرح کولر آبی خورشیدی(مصطفی شاه نظری)

پژوهش‌های منتخب در این رویداد جواز حضور در فینال این رقابت‌ها که در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود را کسب کردند و استان تهران به‌عنوان مقصد بعدی جشنواره استانی اینوتکس در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه است.

گفتنی است رقابت‌های ریسرچ‌پیچ در قالب جشنواره استانی اینوتکس ۲۰۲۴ به همت دبیرخانه اینوتکس در استان‌های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، یزد، تهران، بوشهر، و استان‌های شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا