رئیس دانشگاه شهید‌ باهنر کرمان؛
جامعه دانشگاهی افسران جهاد تبیین هستند

رئیس دانشگاه شهید‌ باهنر کرمان در جلسه هفتاد‌‌ و سومین نشست معاونین دانشجویی کشور گفت: جامعه دانشگاهی افسران جهاد تبیین محسوب می‌شوند.
به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه شهید باهنر کرمان، حسین اکبری‌فرد ضمن گرامی‌داشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی سبب اقتدار و عزت جمهوری اسلامی در جهان شده است.رئیس دانشگاه شهید‌ باهنر کرمان ادامه داد: این دانشگاه بعد از دو سال کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی با وجود مشکلات اقتصادی فروان توانست دوباره از میان انبوهی از مشکلات سر بلند کند و نخبه‌پروی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

اکبری‌فرد شهید سلیمانی را چهل و یکمین شهید دانشگاه باهنر کرمان دانست و ابراز کرد: جای بسی شادی و خرسندی است که دانشگاه چنین نخبه‌پروری می‌کند چرا که مرحوم افضلی پور نیز بر این نکته تاکید بسیاری داشت و هدف خود از تأسیس این دانشگاه را همانا ادای دین به مردم ایران عنوان کرده بود.

رئیس دانشگاه شهید‌ باهنر کرمان اتصال تمام ساختمان‌های دانشگاه شهید باهنر را نشان‌دهنده همبستگی تمامی ۱۱ دانشکده این دانشگاه دانست و ابراز کرد: این دانشگاه دارای ۴ دانشکده اقماری در سایر شهرستان‌ها و دارای ۳ پژوهشکده و بیش از ۶۰۰ عضو هئیت علمی و ۱۴ هزار دانشجو است که نزدیک به ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحولات تکمیلی مشغول به تحصیل‌اند.

اکبری‌فرد ادامه داد: این دانشگاه دارای دانشجویان نخبه و برگزیده زیادی در حوزه جهاد تبیین است و آنان در جهاد تبیین دین خود رو ادا کرده‌اند و این مسئله رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به این که دانشگاه نقش مهمی در توانمندی جامعه دارد، تصریح کرد: دانشگاه تاثیر مهمی در ثروتمندی جامعه دارد، چراکه تولید علم در دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد و مراکز علمی و پژوهشی نقش پررنگی در افزایش علم و دانش جامعه ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن عسکری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست ابراز کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رموز موفقیت حل مشکلات کشور است و فرهنگ سازی با محتوای فرهنگ ایثار و شهادت سبب حل بسیاری از مشکلات کشور می‌شود و اکنون نیز با گسترش رسانه‌ها شیوه دشمنی تغییر کرده است اما اصل دشمنی و خصومت دشمنان اسلام همچنان ادامه دارد.

وی بزرگترین خدمت به جامعه را احیای فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این مسئله سیره بسیاری از ائمه اطهار است و جوانان جامعه طبق کردار و رفتار مسئولان، فرهنگ و منش انقلاب را می‌آموزند و مسئولان معاونت دانشجویی نقش بسیار مهمی را در این حوزه ایفا می‌کنند و این مسئولیت‌ها به نوعی امتحان و فرصت الهی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه جامعه دانشگاهی را یکی از اهداف مهم دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن با حیله‌های خود رسالت و هویت دانشگاه را هدف قرار داده است که لزوم روشن فکری و نقش‌آفرینی در حوزه جهاد تبیین از طرف مسئولان دانشگاه را می‌طلبد. همچنین در تعامل با مسائل دانشجویی باید رفتار کریمانه در برخورد با دانشجویان صورت گیرد و بسیاری از جوانان‌ جامعه دانشگاهی بسیار متعهد و پایبند به ارزش‌ها هستند و رفتار و نگاه ما نیز باید با توجه به این مسئله صورت پذیرد.

اسماعیل شریفیان معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان و مدیر اجرایی نشست معاونان دانشجویان کشور ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم گفت: باعث افتخار است که امروز در استان کرمان و جهان شهر مقاومت، شاهد حضور معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: هفتاد و سومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در خصوص هماهنگی بیشتر و یکدست کردن فعالیت‌ها و برخی از تصمیم گیری‌ها برگزار شده است.

شریفیان تصریح کرد: در این نشست به بررسی مشکلات دانشجویان و دانشگاه‌های سراسر کشور پرداخته می‌شود و در حاشیه این نشست نیز برنامه‌ها و بازدید‌هایی با حضور مسئولان خواهیم داشت که امیدواریم دستاوردها و ثمراتش در دانشگاه و استان جاری باشد تا استان کرمان و دانشگاه را به مدعوین معرفی کند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: این نشست به واسطه برکت شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا