دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:
سند هوش مصنوعی در دست چکش کاری

جلسه 193 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه روز سه‌شنبه 10/11/1402 در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه، در خصوص سند راهبردی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش‌تر در جلسه 190 مورخ 12/10/1402 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیش‌نویس سند راهبردی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران مطرح و به اتفاق آراء کلیات آن تصویب و مقرر شده بود که جزئیات سند مذکور در جلسات آتی شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه اصول و مبانی ارزشی با تأکید بر اهمیت کرامت انسانی در تمام ابعاد علمی و فناوری در حوزه هوش مصنوعی و جهان‌بینی توحیدی اسلام، مردم‌سالاری دینی، عدالت‌محوری و ثروت‌آفرینی در زیست‌بوم هوش مصنوعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سپس برخی بندهای چشم‌انداز، اهداف کلان و شاخص‌های ارزیابی با عنایت به لزوم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای سازوکارلازم در این حوزه مطرح شدند.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه؛ به اتفاق آراء اصول و مبانی ارزشی و بندهای مطروحه از چشم‌انداز، اهداف کلان و شاخص‌های ارزیابی با انجام برخی اصلاحات جزیی تصویب شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی همچنین در خصوص موضوع ضوابط تأسیس دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی و اصلاح مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت در جمهوری اسلامی ایران گفت: بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأسیس دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی در منطقه‌ای با مجموع جمعیت 500 هزار نفر که شهرستان محل استقرار دانشکده حداقل حدود 200 هزار نفر جمعیت داشته باشد، بعد از تصویب در شورای گسترش دانشگاه‌های آموزش پزشکی و تأیید در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، موافقت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا