برند گردشگری سلامت کردستان نهایی میشود
رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان از نهایی شدن استراتژی و طرح انتخاب برند گردشگری سلامت در استان خبر داد.
تیمور خالدی روز سهشنبه ۱۰ بهمنماه ۱۴۰۲ در نشست با اعضای اصلی کمیته گردشگری سلامت کردستان گفت: استان کردستان دارای توانمندیها و ظرفیتهای کمنظیری برای جذب گردشگران سلامت است.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری کردستان ضمن تأکید بر استفاده از این ظرفیتها برای توسعه گردشگری استان، اظهار کرد: وجود توانمندیهای متعدد پزشکی، مناطق درمانی طبیعی، ارزان بودن خدمات پزشکی و هممرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق از ظرفیتهای مهم گردشگری سلامت در استان برای جذب توریسم است.
او با اشاره به تعیین محورهای استراتژیک در حوزه گردشگری سلامت استان، افزود: ۵ محور اصلی شامل مدیریت و برنامهریزی، تبلیغات و نمادسازی، توسعه زیرساختها و سرمایهگذاری، نظارت و ساماندهی و آموزش و توانمندسازی برای ارزیابی عملکرد کمیته مشترک گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است.
خالدی با تأکید بر برنامهریزی، مشارکت و همکاری بین سازمانی طرح انتخاب برند گردشگری سلامت کردستان، یادآور شد: در جلسه آتی موضوع فراخوان برای طراحی برند گردشگری سلامت به رأی گذاشته خواهد و در صورت تصویب، علاقمندان میتوانند برای طراحی لگوی گردشگری سلامت همکاری و مشارکت نمایند.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری کردستان یادآور شد: همچنین باید با هماهنگی و فعالیت آژانسها و دفاتر، برای مسافرانی که با اهداف گردشگری سلامت و یا تفریح قصد ورود به کشور را دارند در بدو ورود به کردستان برنامهریزی کنیم.
او با اشاره به حضور کردستان در نمایشگاه گردشگری تهران بیان کرد: حضور قدرتمند و موثر در این نمایشگاه و معرفی ظرفیتهای موجود در حوزه توریسم درمانی، از جمله مراکز درمانی و پزشکان متخصص، مناطق درمانی طبیعی، ارزان بودن خدمات پزشکی و هممرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق و سایر جاذبهها و مراکز تاریخی و تفریحی استان میتواند کردستان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.